اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

فارس من| ضرورت مدیریت مصرف آب از سوی پایتخت‌نشین‌ها/ سرانه مصرف در تهران بالا است

بر اساس آمار، مصرف آب شرب یک شهروند تهرانی به عدد 400 لیتر در روز رسیده است که این رقم 3 برابر یک فرد در کشور پرآبی نظیر هلند است.

فارس من| ضرورت مدیریت مصرف آب از سوی پایتخت‌نشین‌ها/ سرانه مصرف در تهران بالا است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب راه عبور از خشکسالی» خواستار بررسی این مسئله توسط خبرگزاری فارس شدند.

در متن این پویش نوشته شده است: «کاهش نزولات آسمانی و عدم مدیریت صحیح در برداشت و مصرف آب در کشاورزی و صنعت و خانگی سالیان سال است که همواره کشور را در معرض تهدیدات خشکسالی قرار داده است؛ طرح نظام ملی و جامع آب کشور لازم است توسط متولیان تدوین و اجرا شود و راه‌های کاهش مصرف با آموزش و عزم ملی مناسب اجرایی شود».

در ادامه این پویش امضاکنندگان نوشته‌اند: «پذیرفته نیست آب آشامیدنی یا منابع ارزشمند حیاتی کشور در استخرهای عمومی و خصوصی، روش‌های آبیاری کم بازده در باغداری و کشاورزی و فضاهای سبز و غیره هدر داده داده شود».

بر این اساس، طبق سرانه مصرف آب بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مصرف روزانه هر پایتخت‌نشین در فصل تابستان به 400 تا 500 لیتر می‌رسد، این درحالیست که یک فرد در کشوری به عنوان مثال هلند، با وجود اینکه کشورش سرشار از منابع آبی است، روزانه کمتر از 143 لیتر آب استفاده می‌کند.

مصرف قابل توجه آب در کشور ایران آن هم در 2 ماهه منتهی به سال جدید هیچ تطبیقی با شرایط بارشی کشور و منابع آب موجود ندارد. این مسئله در شرایطی رخ می‌دهد که  گزارش‌های اداره کل هواشناسی استان تهران حاکی از آن است که متوسط دما طی ماه آینده حدود ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از نرمال برآورد شده و این شرایط سبب می شود تا با توجه به حجم کاهش بارش از پاییز و پیش بینی افزایش نسبی دما طی سه ماه آینده، لزوم مدیریت منابع آب و مدیریت مصرف آب بیش از پیش احساس شود.

از طرفی در بازه زمانی کنونی با کاهش 45 درصدی منابع و کاهش 46 درصدی بارش‌ها در استان تهران روبرو هستیم، اما در همین شرایط دشوار مصرف یک شهروند تهرانی 3 برابر یک فرد هلندی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول