اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توافق آمریکا و امارات برای تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی

سران کشورهای آمریکا و امارات طی دیدار در عربستان سعودی، بر تعهد خود به تعمیق همکاری های نظامی و امنیتی فشرده تاکید کردند.

توافق آمریکا و امارات برای تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت‌های آمریکا و امارات عربی متحده تمایل خود را برای تعمیق همکاری‌های امنیتی فشرده ابراز کرده‌اند که به ادعای آنها باعث امنیت بیشتر و برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای می‌شود.

این توافق در جریان دیدار و گفتگوهای بین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس کشور امارات در جده و حین اجلاس سران کشورهای منطقه صورت گرفت.

به نوشته خبرگزاری «وام»، واشنگتن و ابوظبی بر تعهد خود به تعمیق همکاری های امنیتی فشرده تاکید کرده و به همکاری نزدیک در طول چندین دهه در یک ماموریت مشترک برای مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی متعهد شدند.

علاوه بر این، سران امارات و آمریکا همچنین «بر تعهد خود برای ادامه استفاده از وضعیت دیپلماتیک فراگیر برای کاهش تنش و پایان دادن به درگیری‌ها در سایر بخش‌های منطقه خاورمیانه به غیر از یمن تأکید کردند».

طبق این گزارش، بایدن یادآور شد که امارات تنها کشوری در غرب آسیا است که از زمان عملیات طوفان صحرا در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱، نیروهای مسلح خود را همراه با ارتش آمریکا در تمامی اتحادهای امنیتی بین‌المللی مستقر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا بر تعهد کشورش برای محافظت از امارات در برابر حملات تروریستی و سایر اقدامات خصمانه، از جمله حملات به اهداف غیرنظامی، تأکید کرد.

رئیس امارات نیز به نوبه خود تاکید کرد که «ایالات متحده شریک اصلی امارات در زمینه امنیت است».

پیش از این، بن‌زائد امنیت کشورش را یک اصل اساسی خواند و گفت که هرگز درباره امنیت و حاکمیت امارات کوتاهی نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول