اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

یادواره ۲۷ شهید سادات شهرقدس در آستانه عید غدیر برگزار شد

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در آیین تکریم و یادآوره شهدای سادات شهرقدس با بیان اینکه شهرستان قدس بیشترین شهدای سادات را در استان تهران دارد گفت: خدمت خالصانه به خانواده شهدا موجب برکت کار مسوولان نظام است و باید در راه مسیر ولایت و آرمان های شهدا حرکت کرد.

یادواره ۲۷ شهید سادات شهرقدس در آستانه عید غدیر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، سیدعباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در آیین تکریم و یادواره شهدای سادات شهرقدس که به مناسبت دهه ولایت و امامت، با حضور خانواده معظم شهدای سادات و جمعی از مسوولین شهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: یکی از رسالت هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برعهده داریم تجلیل از خانواده شهداست و شهرستان قدس بیشترین شهدای سادات را در استان تهران دارد.

وی گفت: در وصیت نامه شهدا عشق به اهل بیت(ع) و ولایت و تبلیغ و ترویج غدیر بسیار تاکید شده و شهدا در راه غدیر به شهادت رسیدند و باید در کنار پاسداشت عید سعید غدیر دین خود را به مقام شامخ شهدا ادا کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران افزود: خدمت خالصانه به خانواده معظم شهدا موجب برکت کار مسوولان نظام جمهوری اسلامی است و باید قدردان پدران و مادران شهدا بود و در راه مسیر ولایت و آرمان های شهدا حرکت کرد.

 

میزبانی از ۵۰۰ شهید سادات در شهرستان های استان تهران

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در ادامه بیان کرد: حدود ۵۰۰ شهید از شهدای سادات در شهرستان های استان تهران است و شهرقدس دارای ۴۵۰ شهید والامقام بوده که ۲۷ شهید سادات از دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: برگزاری مراسم تکریم شهدای سادات به منظور انتقال پیام ایثار و شهادت بوده و این مسیر تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) و گسترش عدل الهی ادامه خواهد داشت.

 

در ادامه حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه شهدای سادات به فوز عظیمی دست یافتند، افزود: صیانت و قدر شناسی از ایثار و شهادت وظیفه همه مسوولین است و لازم است از خانواده بزرگ سادات در راه اعتلای دین قدردانی شوند. 

وی تاکید کرد: این گونه برنامه ها در راستای شعائر الهی لازم است برگزار شود چراکه شهدا راهنمای مسیر رستگاری هستند و باید این رشادت ها برای مردم تبیین شود تا نسل جوان و نوجوان با فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدایی بیشتر آشنا شده و شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهند.

گفتنی است پرچم متبرک رضوی توسط خواهر شهید سید حبیب مرتضوی با همراهی خادمیاران رضوی آورده شد و پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) زینت بخش این مراسم بود و در پایان با اهدای لوح و تبرکات رضوی از خانواده معظم شهدای سادات آیین تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول