اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

ولی‌عهد کویت در نشست جده: در راستای امنیت منطقه ایران با آژانس همکاری کند

مشعل الأحمد الجابر الصباح، ولی‌عهد کویت در سخنرانی خود در نشست جده، گفت که ایران باید همکاری بیشتری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته باشد.

ولی‌عهد کویت در نشست جده: در راستای امنیت منطقه ایران با آژانس همکاری کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد کویت که در نشست «امنیت و توسعه جده» حضور یافته، در سخنرانی خود گفت که تهدیدات فعلی منطقه نیازمند مشورت و همکاری یکدیگر برای مقابله با آن است.

به نوشته الجزیره، مشعل الاحمد، گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، همچنان در مسیر توسعه شراکت استراتژیک خود با آمریکا هستند و امیدوارند که این نشست، آغازی برای حل و فصل مسائل منطقه باشد.

ولی‌عهد کویت که به جانشینی از امیر این کشور در جده حضور یافته است، در ادامه ابراز امیدواری کرد که روند صلح دائمی و فراگیر طبق قطعنامه‌های بین‌المللی در منطقه با موفقیت سپری شده و کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود.

او سپس گفت که از ایران می‌خواهیم تا همکاری بیشتری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای امنیت بیشتر منطقه داشته باشد.

مشعل الاحمد الجابر الصباح، در خصوص جنگ یمن نیز گفت که کویت از تلاش‌های در راستای تحقق امنیت و ثبات در یمن حمایت می‌کند. او تأکید کرد که همگی باید در راستای از بین بردن اختلافات و غلبه بر تهدیدات و خطرات موجود در منطقه، متحد باشند.

نشست «امنیت و توسعه جده» بعد از ظهر امروز (شنبه) با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و سران کشورهای عربستان سعودی، عراق، اردن، مصر، امارات، قطر، بحرین و ولی‌عهد کویت و معاون نخست‌وزیر عمان آغاز به کار کرد.

سخنان ولی‌عهد کویت و درخواست وی از ایران برای همکاری بیشتر با آژانش بین المللی انرژی اتمی در حالی است که پیش از وی جو بایدن و محمد بن سلمان نیز با بیان ادعاهای پیشین علیه ایران، تهران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرده و به لزوم همکاری بیشتر فراخواندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول