اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امروز «نقادی» رمز تعالی، رشد و پیشرفت است

مدیرکل آموزش‌وپرورش یزد گفت: نقادی یکی از محورهای مفقوده نظام تعلیم و تربیت ما و رمز تعالی، پیشرفت و رشد جامعه است که باید از سوی دانش آموزان مطرح و توسط معلمان و مربیان تقویت شود.

امروز «نقادی» رمز تعالی، رشد و پیشرفت است

به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، محمدکاظم رحیمی‌نژاد شامگاه دیروز در حاشیه اختتامیه اولین جشنواره دانش‌آموزی شهرستان ابرکوه، با بیان این‌که نقادی رمز تعادلی، رشد و پیشرفت است، اظهار کرد: معلمان باید آگاه و پذیرا باشند که نقد، حق مسلم دانش آموزان است.

وی افزود: نسل امروز نسلی است که باید با تقوای حضور رشد کند و راهکار آن نیز این است که عقلانیت، منطق و بصیرت همراه با قدرت تبیین روش کار معلمان باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: ما وارد مرحله و دوره جدیدی شدیم که وجه بارز آن تغییر و یکی از پیامدهای این تغییر، شکاف مهارتی است که در مورد دانش آموزان و شاغلین صادق است.

لذا راه چاره این تغییر آن است که به دانش‌های آموخته خودمان و به منابع در اختیارمان اکتفا نکنیم. دانش آموزان خود را به کتاب‌های درسی و معلمان خود را به دانشی که سال‌ها قبل در دانشگاه‌ها آموخته‌اند، محدود نکنند.

 رحیمی‌نژاد تصریح کرد: حرکت‌هایی از قبیل جشنواره تابستانی دانش‌آموزی ابرکوه که بنیاد خرد و آموزش‌وپرورش آن را رقم زدند، معرف این است که همگان درخواست دارند دانش آموزان توان بالقوه خود را به فعل و شکاف مهارتی را به حداقل برسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من ابرکوه را به شهر ادیبان و اندیشمندان می‌شناسم و معتقدم که شما بزرگواران باید تلاش کنید با جرقه‌ها و بسترهای این‌چنینی که فراهم می‌شود زمینه تقویت، پرورش و رشد فرهیختگان و نخبگان را رقم بزنید.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول