اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

زیر سوال رفتن رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با یک قرارداد معمولی

یک قرارداد معمولی در تیم تهرانی بار دیگر استقلال رئیس رکن قضایی فدراسیون فوتبال را زیر سوال خواهد برد.

زیر سوال رفتن رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با یک قرارداد معمولی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی اسدی مقدم، هافبک جوان تیم فوتبال نساجی هفته گذشته با نظر حمید مطهری از این تیم جدا شد.

پس از این اتفاق وی که در فصل گذشته لیگ برتر نیز با ساکت الهامی کار کرده بود در تمرینات هوادار شرکت کرد و در صورت نظر مثبت کادرفنی قراردادش با باشگاه تهرانی امضاء‌ خواهد شد.

شاید عقد قرارداد یک بازیکن جوان با باشگاه هوادار در حالت کلی اتفاقی معمولی به نظر برسد اما این امر استقلال رئیس یک رکن قضایی در فدراسیون فوتبال یعنی یونس اسدی مقدم، رئیس کمیته اخلاق را زیر سال می‌برد.

براساس بند پنج ماده ۶۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال باید رییس، معاون و اعضای کمیته اخلاق کلیه شرایط مور نیاز برای احراز وصف استقلال به شرح مندرج در بند پنج ماده  ۶۰ اساسنامه که برای رییس و معاون کمیته حسابرسی ذکر شده را دارا باشند.

در بند پنج ماده 60 اساسنامه آمده است:"رئیس و معاون این کمیته باید مستقل باشند. چناچه در هر زمان طی چهار سال منتهی به فعالیت آنها، خود یا اعضای خانواده شان (همسر، فرزند، فرزندخوانده یا فرزند ناتنی، والدین، خواهر و برادر، والدین همسر و خواهر و برادر همسر) واجد یکی از شرایط ذیل شوند، دیگر عنوان مستقل ندارند."

 در این شرایط نیز آنچه دارای اهمیت در موضوع اخیر است، بند الف است؛ "در فدراسیون و/یا هر یک از باشگاه ها، لیگ ها، اعضا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا (و شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه آنها) دارای سمت یا قراردادی (مستقیم با غیرمستقیم) باشد که برای آن حق الزحمه پرداخت می شود و یا دارای سمتی داوطلبانه باشد که برای آن هرگونه حق الزحمه پرداخت گردد."

 

در این وضعیت با استناد به این مواد اساسنامه اگر علی اسدی مقدم با تیم هوادار قرارداد رسمی امضا کند، مانند زمان حضورش در تیم نساجی، استقلال پدرش به عنوان رییس کمیته اخلاق زیر سوال خواهد رفت.


انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول