اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رشد چشمگیر قدرت دریایی ایران/ قطار حرکتی نداجا شتاب گرفته است

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مزیت‌های نسبی قدرت ایران در دریا گفت: قطار حرکتی قدرت دریایی ایران رشد چشمگیری داشته و با شتاب در حال پیش‌روی است.

رشد چشمگیر قدرت دریایی ایران/ قطار حرکتی نداجا شتاب گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار دوم فرامرز نصری معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم دانش آموختگی دانش پژوهان آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با اشاره به موقعیت خاص ایران در جهان و منطقه اظهار کرد: موقعیت خاص ایران در منطقه موجب شده تا این کشور مستعد و با ظرفیت همیشه در صدر افکار جهان باشد. 

وی با بیان اینکه ایران در موقعیتی قرار گرفته که نمی‌تواند در دنیا تاثیرگذار نباشد، گفت: حفظ و توسعه منافع بسیاری از کشورهای جهان و منطقه بستگی به نقش ایران دارد. 

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نقش ایران در مثلث اقتصادی بسیار راهبردی است و این مهم باعث شده تا دخالت‌های نظامی و سیاسی در آن زیاد باشد، ادامه داد: نقش دریا در جهان و وابستگی ارتباطی دنیا به آب راه ایران از دیگر مزیت‌های نسبی جمهوری اسلامی ایران بوده که این کشور را به سایرین متمایز کرده است. 

نصری با اشاره به اینکه قدرت در حوزه دریایی ایران توسعه چشمگیری یافته، تصریح کرد: قدرت دریایی صرفا نظامی نیست بلکه موقعیت اقتصادی و تجاری و حتی فرهنگی نیز در دریاهای ایران یک موقعیت منحصر به فرد است. 

وی با اشاره به چپاول منابع خدادادی برخی از کشورها توسط کشورهای سلطه و مستکبر بیان کرد: دریاهای ایران سرشار از منابع خدادادی است و اگر هوشیار نباشیم و از آن بهره نبریم همچون کشورهای مستعمر، دشمنان نهایت استفاده را از آن خواهند برد. 

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روحیه غرب در کسب منافع به هر طریق ممکن عنوان کرد: دشمن در تلاش است تا شیر فلکه برخورداری منافع دریا به روی آن‌ها باز باشد و در غیر این صورت مخالفت‌ها و زورگویی آن شروع می‌شود و هیچگاه تمامی نخواهد داشت. 

نصری به پایداری امنیت دریایی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امنیت دریایی از دیگر مواهب جمهوری اسلامی ایران است و می‌توانیم ادعا کنیم نیروی دریایی ایران پیشران قدرت دریایی در دنیا است. 

وی با اذعان به اینکه قطار حرکتی نیروی دریایی ارتش در دوره کنونی وارد مرحله شتاب و سرعت شده و آینده‌ای بسیار روشن و خوبی در انتظار ایران است، تصریح کرد: شکی نیست که در نظام توسعه دریایی جمهوری اسلامی ایران در تجهیزات دریایی و قدرت نظامی نیروی دریایی ارتش اوج اقتدار و عزت را تجربه خواهد کرد. 

به گفته معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروزه جهش عظیمی در حوزه آموزش نیروی‌های تخصصی ارتش رقم خورده و با افزایش انگیزه، علم و فناوری جهش بزرگی در عرصه دریایی و توسعه آن را شاهد هستیم. 

نصری به قدرت نداجا در حوزه اقتصادی و امنیت آن نیز اشاره کرد و افزود: بخش عمده‌ای از توسعه نظام اقتصاد ایران اسلامی نه تنها الان بلکه در دوران جنگ تحمیلی نیز برعهده نیروی دریایی بوده و همچنان نیز است. 

وی همچنین بر ضرورت آموزش فنی، تخصصی و متعهدانه در نداجا تاکید کرد و گفت: پیشرفت کشور به ما مرتبط است و رشد و اعتلای ما نیز به میزان تخصص و تعهد ما بر می‌گردد. 

به گزارش فارس، در این مراسم از مربیان، دانش‌آموزان و فرماندهان نمونه مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت نیز تجلیل شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول