اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

فارس من| رمضانی: بهبود معیشت کتابداران به ارائه خدمات مطلوب به مردم بستگی دارد

مهدی رمضانی گفت: بهبود معیشت کتابداران نقطه متصل به مردم است. اگر نقش مردم در این مسأله تبیین شود و مراجعین چگونگی نقش‌آفرینی خود را یاد بگیرند می‌توانند در ارتقای کیفیت کاری کتابداران هم دخیل باشند و این‌گونه بهبود معیشت کتابداران را در پی دارد.

فارس من| رمضانی: بهبود معیشت کتابداران به ارائه خدمات مطلوب به مردم بستگی دارد

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کاربران خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» تقاضای بهبود معیشت کتابداران را داشتند. در متن این پویش آمده است: متأسفانه وضعیت معیشت کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خوب نیست. تقاضا داریم از طریق رسانه پیگیری شود.

مهدی رمضانی، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این باره گفت: در بحث خدمات‌دهی نهاد کتابخانه‌های عمومی، راه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد، اما مسأله مهم در این موضوع نظارت بر کیفیت و کمیت ارائه خدمات است که باید به صورت جدی به آن ورود کنیم، به شکلی که بین خدمات ارائه شده و پرداخت حقوق یک ما به ازایی ایجاد شود و بنا به کارنامه موجود که با کارانه ارتباط دارد پرداختی‌ها صورت گیرد.

وی افزود: ما یک نهاد فرهنگی هستیم و مهم‌ترین مؤلفه در این زمینه بحث خدمات فرهنگی به مردم است؛ چگونگی ارائه خدمات در این موضوع برای ما اهمیت بسیار دارد، یعنی همانطور که کتابخانه و کتابدار‌ها اضلاع مهم این نهاد هستند، مراجعین هم ضلع اساسی این مثلث خواهند بود و این اهمیت در ذیل جذب آنها به وسیله ارائه و سرویس‌دهی ماست. در باب نظارت چگونگی کیفیت ارائه خدمات که با وضعیت هماکاران ما مرتبط است اقدامات و سامانه‌هایی برقرار شده است که البته در ابتدای کار خود است.

مهدی رمضانی افزود: بهبود معیشت کتابداران نقطه متصل به مردم است. اگر نقش مردم در این مسأله تبیین شود و مراجعین چگونگی نقش‌آفرینی خود را یاد بگیرند می‌توانند در ارتقای کیفیت کاری کتابداران هم دخیل باشند. ارتقای حقوق کتابدار بی‌شک با علمی‌سازی و تقویت خدمت‌رسانی مرتبط است و مثل دوبال می‌مانند که از هم افتراقی ندارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول