اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گران‌شدن نفت به علت عدم انتظار واشنگتن برای افزایش تولید سریع عربستان‌

پس از اینکه یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که انتظار نمی رود افزایش تولید نفت عربستان به این زودی ها رخ دهد، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی 2.5 درصد افزایش یافت.

گران‌شدن نفت به علت عدم انتظار واشنگتن برای افزایش تولید سریع عربستان‌

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، پس از اینکه یک مقام آمریکایی به رویترز گفت، انتظار نمی رود که افزایش تولید نفت عربستان به این زودی ها رخ دهد و سرمایه گذاران تردید دارند که آیا اوپک فضایی برای افزایش قابل توجه تولید دارد یا نه، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی 2.5 درصد افزایش یافت.

این اظهارنظر در زمانی بیان می شود که ظرفیت مازاد اعضای اوپک در حال اتمام است و همچنین در جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا سفر کرده است.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار در نیویورک گفت: «بخشی از این تقویت قیمت به خاطر این است همه می بینند (اوپکی ها) ظرفیت مازاد بیشتری ندارند.»

هر بشکه نفت برنت با افزایش 2 دلار و 6 سنت، 101.16 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با افزایش یک دلار و 81 سنتی 97.59 دلار فروخته شد.

هر دو شاخص نفتی، بیشترین کاهش هفتگی  در حدود یک ماه گذشته را شاهد بودند که بیشتر آن به علت نگرانی های اوایل هفته در مورد وقوع رکورد در جهان و به تبع آن کاهش تقاضا برای نفت بود.

نفت برنت با کاهش 5.5 درصدی، سومین هفته کاهشی را ثبت کرد. WTI، در دومین هفته کاهشی خود 6.9 درصد افت قیمت داشت.

بایدن، به دلیل منافع انرژی و امنیتی، روز جمعه وارد جده شد.  اما یک مقام آمریکایی به رویترز گفت، واشنگتن انتظار ندارد عربستان فورا تولید نفت را افزایش دهد و به نتیجه نشست بعدی اوپک پلاس در 3 آگوست چشم دارد.

اندرو لیپو، تحلیلگر لیپو اویل اسوشیتز، در هیوستون گفت: «اگر بازار انتظار دارد که بیانیه ایی میان بایدن و محمد بن سلمان اعلام شود که تولید نفت افزایش خواهد یافت، به شدت ناامید خواهد شد؛ اما من فکر که در هفته های آینده، به ویژه در نشست بعدی اوپک، ما احتمالا شاهد افزایش تولید هم در عربستان و هم امارات خواهیم بود.»

جو بایدن، رئیس جمهور عربستان در راستای تلاش برای افزایش عرضه نفت در بازار و متقاعد و راضی کردن ریاض برای تولید نفت بیشتر با هدف کاهش قیمت بنزین در کشورش، دیروز وارد عربستان شد.

افزایش قیمت بنزین و هزینه های زندگی در آمریکا سبب شده است تا محبوبیت بایدن به شدت کاهش پیدا کند.

در همین راستا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش از سفر وی اذعان کرد: جو بایدن، در دیدار با رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس در عربستان در این هفته، تولید نفت بیشتر از سوی کشورهای عضو اوپک را به منظور کاهش قیمت بنزین مطرح خواهد کرد.

بایدن در نخستین سفر خود به غرب آسیا، در سرزمین های اشغالی فلسطین، کرانه باختری و عربستان توقف داشته است.

در جریان این سفر، آمریکا و عربستان سعودی، 18 توافقنامه در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، ارتباطات، فضا و مراقبت های بهداشتی امضا کردند.

این توافق ها شامل قراردادهایی با شرکت های هواوفضا و دفاعی آمریکا نظیر «بوئینگ» و «ریتون» و و همچنین شرکت های مراقبت های بهداشتی درمانی مِدترونیک (Medtronic)، دیجیتال دیاگنوستیک (Digital Diagnostics) و IQVIA است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول