اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۵ درصد

استاندار مرکزی بر رعایت حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی تاکید کرد.

کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۵ درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه  ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد پس از وقفه نسبتا طولانی به دلیل بهبود شرایط، اظهار کرد: تجمعاتی برای روزهای آینده در استان برنامه ریزی شده است و در کنار آن نیز سفر ریاست جمهوری به استان نزدیک است که قطعا رفت‌وآمد و شلوغی به همراه دارد.

وی افزود: پس از سفر با ماه محرم، صفر، راهپیمایی اربعین و سپس بازگشایی مدارس روبرو هستیم و عملا به شکل پیوسته شاهد تجمعات خواهیم بود، در حال حاضر حدود ۵۷۵ نفر از استان مرکزی زائر سرزمین وحی هستند که قطعا بازگشت حجاج رفت و آمدهایی را شکل می‌دهد.

مخلص الائمه با بیان اینکه ضروری است در شرایط کنونی با توجه به تجمعات لازم است که پروتکل‌های مدنظر سیستم بهداشت و درمان باشیم هر چند که استان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت است، گفت: تا پیش از ابلاغیه های ملی، با توجه به پیش بینی‌های بین المللی و سخت شدن بیماری باید مراقبت‌های بیشتری را در نظر گرفت چراکه اگر بیماری در جامعه به چرخش درآید قوی می‌شود و از آنجایی که دستوری بر تعطیلی نیست، رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۵ درصد رسیده است و باید حداقل در استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن و رعایت فاصله اجتماعی باید به شرایط قبل بازگردیم.

وی تصریح کرد: باید در تعاملات اجتماعی دست دادن و روبوسی را متوقف کنیم و با توجه به پیش بینی حضور ۵ میلیون نفر در راهپیمایی اربعین باید موضوع رعایت فاصله اجتماعی با جدیت در نظر گرفته شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه نیستیم و قطعا می‌توان با تمهیداتی این آسیب پذیری را پشت سر گذاشت، گفت: تزریق دز چهارم و دزهای تکمیلی حتما باید در دستور کار قرار گیرد و باید هشدار نسبت به واکسیناسیون با جدیت دنبال شود‌.
مخلص الائمه با بیان اینکه در محیط‌های عمومی و ادارات استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی مورد تاکید است، افزود: آمادگی برای ایام محرم از امروز آغاز شود و در شهرها نیز از مراکز واکسیناسیون جهت ترویج و توصیه نسبت به تزریق واکسن انجام گیرد.

شناسایی ۱۵۳ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۷۲ ساعت گذشته 

به گزارش فارس بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۱۵۳مورد جدید در ۷۲ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شده‌اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون  به ۱۲۵ هزار و ۱۸۴ نفر رسیده است.

 در این مدت ۳۸مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای استان مرکزی گزارش شده است.

 ۱۱۵مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده‌اند نیز به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می‌شوند.

 در این بازه زمانی مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده   که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان همان۳۲۰۹ نفر است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول