اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

فارس من| ضرورت لغو معافیت مالیاتی هنرمندان/ نیازمند قانون هستیم

‌مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه فارسِ من، خواستار لغو معافیت مالیاتی هنرمندان شده‌اند.

فارس من| ضرورت لغو معافیت مالیاتی هنرمندان/ نیازمند قانون هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس برخی مخاطبان فارس من با ثبت پویش «لزوم لغو معافیت مالیاتی هنرمندان» خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

آنها در این پویش خواستند: «در وضعیتی که همه مشاغل باید مالیات خود را پرداخت کنند، چرا باید هنرمندان با درآمدهای میلیاردی معاف از مالیات باشند. درحالیکه تمام اقشار جامعه موظف به پرداخت مالیات بر درآمد هستند و حقوق بگیران جزء شامل کارگران زحمتکش و کارمندان ،باید مالیات پرداخت کنند چرا تبعیض فاحش باید وجود داشته باشد، عدالت کجا باید اجرا شود، یک سلبریتی با درآمد هنگفت هیچ مالیاتی ندهد و حقوق بگیر با ماهی 10 تومان حقوق مالیات بدهد، چرا طبقاتی از جامعه به این صورت معاف از مالیات شدند.»

در این زمینه یک مقام آگاه در سازمان امور مالیاتی به خبرنگار فارس گفت: ما مجری قانون هستیم و نمی‌توانیم عده‌ای را از مالیات معاف کنیم یا از عده‌ای مالیات بیشتر بگیریم.

این مقام آگاه گفت: اگر قرار است عده‌ای مشمول معافیت مالیاتی شوند یا بر عکس معافیت مالیاتی عده‌ای برداشته شود،‌باید این مساله در مجلس تصویب و برای اجرا به دولت و سازمان امور مالیاتی ابلاغ شود.

به گفته این مقام آگاه یکی از سیاستهای مهم کشور،‌ اداره دولت با درآمد مالیاتی و پرهیز از هزینه کرد درآمد نفت در هزینه‌های جاری است، بنابر این درخواست معافیت مالیاتی نامحدود از مالیات بر خلاف این سیاست کلی است.

به گفته وی در حال حاضر حدود 40 درصد تولید ناخالص داخلی کشور معاف از مالیات است.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول