اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

فارس من| ساعات کاری کتابخانه‌های عمومی بنا به تقاضای مردمی تغییر می‌کند

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: افزایش ساعت کار کتابخانه‌های عمومی کشور بنا به درخواست و تقاضای مردمی و همچنین شرایط و امکانات کتابخانه‌ها برای ارائه خدمات صورت می‌گیرد.

فارس من| ساعات کاری کتابخانه‌های عمومی بنا به تقاضای مردمی تغییر می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چندی پیش تعدادی از دانش‌جویان و دانش‌آموزان تقاضایی داشتند مبنی بر استفاده بیشتر از کتابخانه‌های عمومی کشور، در همین راستا کمپینی در سامانه فارس‌من ایجاد شد تا این قشر جامعه بتوانند ساعات بیشتری را از کتابخانه‌های عمومی کشور استفاده کنند.

این کمپین را از اینجا  بخوانید.

در این راستا با مهدی رمضانی، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت‌وگویی داشتیم که در این رابطه بیان کرد: ساعت کاری در کتابخانه‌های عمومی مبنی بر دستورالعمل‌های ابلاغی است. برخی کتابخانه‌ها نظیر کتابخانه‌های مرکزی شهر یا کتابخانه‌های اصلی، درجایی که کتابخانه‌های مرکزی وجود ندارد بنا به مراجعات، ساعت‌کاری خود را تنظیم می‌کند و با توجه به آن افزایش ساعت‌کاری هم دارند. به طور مثال ما کتابخانه‌هایی داریم که تا ساعت ۲۱ یا ۲۲ درحال خدمات‌رسانی به مراجعین هستند. 

وی افزود: در سایر کتابخانه‌های شهرها و استان‌ها هم اگر درخواست افزایش ساعات کار مطرح شود، بنا به تصمیم‌گیری و بررسی کمیته‌ ساعت‌کار، افزایش آن صورت خواهد گرفت.

رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: مبنای ما در تغییر یا افزایش ساعت‌کار کتابخانه‌ها بر اساس دو معیار صورت می‌گیرد. اول، امکانات و شرایط همکاران ما برای ارائه خدمات و توان سرویس‌دهی بیشتر، دومین معیار هم تقاضا و درخواست مراجعین است. به طور مثال ما در ایام منتهی به کنکور یا امتحانات دانشجویان و دانش‌آموزان، تقاضای افزایش ساعت‌کاری بیشتری داریم تا سایر ایام سال، مضاف بر اینکه شرایطی مثل طولانی‌تر بودن روزها هم در احقاق افزایش ساعات در این بخش از سال مؤثر هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول