اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

وزیر اسبق خارجه لبنان: بایدن قادر به تغییر واقعیات منطقه نیست/ ناتوانی واشنگتن و تل‌آویو محرز است

دوران بازی یکطرفه غرب و رژیم‌ صهیونیستی در منطقه کاملا سپری شده و آنها قدرت تغییر قواعد و واقعیات جاری درمنطقه و جهان را ندارند. این احساس ضعف و ناتوانی واشنگتن و تل‌آویو محرز است.

وزیر اسبق خارجه لبنان: بایدن قادر به تغییر واقعیات منطقه نیست/ ناتوانی واشنگتن و تل‌آویو محرز است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، جو بایدن در جریان سفر به اراضی اشغالی و دیدار با یائیرلاپید، نخست‌وزیر رژیم نامشروع صهیونیستی، بر لزوم مواجهه با تهران و حتی در صورت لزوم، توسل به زور دربرابر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است. این لفاظی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هردو در وضعیت ناپایدار به‌سر برده و در مقابل، قدرت جبهه و شبکه مقاومت به‌صورت تصاعدی طی سال‌های اخیر افزایش یافته است.
 


روزنامه جام جم درخصوص مواضع بایدن و مقامات رژیم‌صهیونیستی علیه ایران، گفت‌وگویی با عدنان منصور، وزیر امور خارجه اسبق لبنان صورت داده است:

بایدن و لاپید با امضای توافقی مشترک مدعی شده‌اند که  به‌رغم برخی اختلاف‌نظرها در روش‌ها، جبهه واحدی را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تشکیل خواهند داد. از سوی دیگر، بایدن نیز مدعی استفاده از زور علیه ایران به‌عنوان آخرین راهکار شده است. نظر شما در خصوص این ادعاها چیست؟

باید بگویم که در حوزه  روابط بین‌الملل و خصوصا در مواردی که بازیگران در مقام ضعف و ناتوانی قرار دارند، چنین فرافکنی‌هایی به‌وفور یافت می‌شود. این قاعده درخصوص واشنگتن و تل‌آویو نیز صدق می‌کند. باید تاکید کنم که ایران و به‌طورکلی جبهه مقاومت طی دهه‌های گذشته و اخیر بارها استراتژی‌های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در منطقه را هدف قرار داده‌اند و آنها را در رسیدن به این اهداف شوم ناکام گذاشته‌اند. 

رخدادهایی که در طول سال‌های اخیر به وقوع پیوسته است، از شکست اسرائیل در جنگ ۳۳روزه  سال ۲۰۰۶ تا ناتوانی در کنترل حداقلی امنیت در اراضی اشغالی و آسیب‌پذیری شدید صهیونیست‌ها در حوزه سایبری، جملگی نشان می‌دهد که دوران بازی یکطرفه غرب و رژیم‌صهیونیستی در منطقه کاملا سپری شده و آنها قدرت تغییر قواعد و واقعیات جاری درمنطقه و جهان را ندارند. این احساس ضعف و ناتوانی واشنگتن و تل‌آویو محرز است.

با توجه به آنچه اشاره کردید، استفاده از الفاظ تهدیدآمیز بایدن و لاپید علیه ایران و جبهه مقاومت در جریان دیدار اخیر چگونه قابل تحلیل است؟

تاکید دارم که اسرائیل و آمریکا جرات ورود به نبردی تازه با جبهه مقاومت و خصوصا ایران را در منطقه ندارند. آنها (واشنگتن و تل‌آویو) به‌وضوح می‌دانند که در این نبرد آنها بازنده‌ای تمام‌عیار خواهند بود. در پاسخ به سؤال قبل اشاره کردم که پس از جنگ ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ که نقطه‌عطفی درتحولات منطقه محسوب می‌شود، اسرائیل در مقام ضعف مفرط قرار داشته و آمریکا نیز در رسیدن به اهداف منطقه‌ای خود شکست خورده است. این‌که  بایدن و دیگرمقامات آمریکایی به‌صورت مستمر حمایت خود را از رژیم اشغالگر قدس ابراز می‌کنند، ریشه در اصول سیاست خارجی آمریکا دارد. بدیهی است که با حضور یا عدم‌حضور دموکرات‌ها یا جمهوریخواهان این اصول تغییر نخواهد کرد. در این میان، لفاظی‌هایی نیز به‌صورت دائمی از سوی دشمنان مقاومت صورت می‌گیرد که اساسا ارزشی به لحاظ راهبردی ندارد. اتفاقا این لفاظی‌ها نشان‌دهنده ضعف و سردرگمی آمریکا و اسرائیل دربرابر ایران و جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

آمریکا و رژیم‌صهیونیستی، از ایجاد منظومه‌هایی جدید برای مهار مقاومت و ایران سخن گفته و تاکید دارند که در سایه هم‌پیمانی با برخی بازیگران مانند سعودی‌ها تلاش می‌کنند تا مجموعه واحدی را علیه تهران و متحدان منطقه‌ای آن صورت دهند. این ادعا را چگونه تحلیل می‌کنید؟

ما اکنون از آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان و مهره‌های منطقه‌ای آنها به‌عنوان بازیگرانی شکست‌خورده یاد می‌کنیم. بهتر است نیم‌نگاهی به وضعیت سیاسی لاپید و کابینه رژیم‌صهیونیستی و همچنین بایدن و دموکرات‌ها در آمریکا بیندازیم. تجمیع قدرت این بازیگران شکست‌خورده نیز قطعا به تحقق اهداف آنها، چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت منجر نخواهد شد. 

رژیم اشغالگر قدس و آمریکا از مقاومت هراس دارند زیرا گروه‌های مقاومت در سایه اعتقاد و اقدامات راسخ و قاطعانه خود دربرابر اشغالگران، محاسبات واشنگتن و تل‌آویو را برهم زده‌اند. 

این قاعده درخصوص گذشته، حال و آینده جاری است. مقامات آمریکایی و صهیونیستی به‌وضوح می‌دانند که میان ادعاهای آنها و واقعیات جاری در منطقه اختلاف و شکاف بسیار زیادی وجود دارد. بنابراین، روی مواضع اعلامی و ادعاهای واشنگتن و تل‌آویو هرگز نباید حساب کرد.  

بایدن و لاپید هر دو نماد ضعف و استیصال صهیونیست‌ها و آمریکا هستند. این استیصال، در قبال موارد کلان و خرد صدق می‌کند. این دو در مسیر تحقق معامله قرن، با قدرت مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و ... مواجه هستند. در قبال سایر راهبردها و طرح‌ها نیز این قاعده صادق است. در چنین شرایطی ما با بازیگرانی پرادعا اما شکست‌خورده و ناتوان به نام‌های واشنگتن و تل‌آویو مواجه هستیم. تکلیف مهره‌ها و وابستگان به این دو نیز در منطقه و دیگر نقاط جهان کاملا مشخص است.

انتهای پیام/ ت 15

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول