اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فرصتی که حالا در مشت استقلال است/تلاش مدیریت باشگاه برای احیای یک انتخاب قدیمی

باشگاه استقلال اکنون فرصت خوبی را برای گسترش و توسعه امکانات سخت افزاری در اختیار دارد.

فرصتی که حالا در مشت استقلال است/تلاش مدیریت باشگاه برای احیای یک انتخاب قدیمی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از جلسه مدیرعاملان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با شهردار تهران، تحویل دو ورزشگاه امام رضا(ع) و شهید کاظمی به سرخابی‌ها و همچنین قول مساعد برای تحویل اسناد در آینده نزدیک، برخی مباحث از گذشته دوباره علیه مدیریت باشگاه استقلال مطرح شدند.

یکی از این انتقاداتی که امروز مطرح می‌شود، این است که چرا استقلال استادیوم امام رضا(ع) را انتخاب کرده درحالیکه واگذاری این ورزشگاه سال‌ها پیش اتفاق افتاده و صورتجلسات و مصوبه‌ آن نیز موجود است.

البته در همان زمان که استادیوم‌ها قرار بود تحویل دوباشگاه داده شوند قرعه کشی برای اینکه کدام یک به چه تیمی برسد لغو و استادیوم امام رضا(ع) توسط مدیریت وقت باشگاه استقلل انتخاب شد. حال باید این سوال را از مدیریت و مسئولان آن دوره باشگاه پرسید که به چه دلیل قید قرعه کشی را زدند.

از طرفی در خصوص مالکیت استادیوم امام رضا(ع) برای حسابرس رسمی ابهاماتی وجود داشت که آیا جزو اموال استقلال قراردارد یا خیر اما مدیریت باشگاه صرفا پیگیر صدور سند مالکیت بود. یعنی باوجود تنظیم صورتجلسه، صدور مصوبه و تحویل استادیوم‌ها، هنوز سند مالکیت صادر نشده بود که این مهم اکنون با پیگیری مدیریت فعلی باشگاه در حال انجام است.

به این ترتیب در انتخاب یا تنظیم صورتجلسه و تحویل و صدور مصوبه، مدیریت کنونی باشگاه نقشی ندارد. در واقع ورزشگاه امام رضا(ع) انتخاب مدیرعامل وقت بود اما اینکه چرا او قرعه کشی را لغو کرد، سوالی است که خودش بهتر می‌تواند پاسخگو باشد.

شاید این دو مورد را بتوان از دلایل انتخاب ورزشگاه امام رضا(ع) توسط آبی‌های تهران دانست اما این ورزشگاه سال‌ها بدون استفاده باقی ماند در حالیکه باشگاه پرسپولیس از ورزشگاه شهید کاظمی بهترین استفاده را برد. حتی در سال‌های اخیر نیز تلاش شد تا چمن مصنوعی ورزشگاه امام‌ رضا(ع) تعویض و در آن چمن طبیعی نصب شود اما به دلیل مشکلات زیر ساختی این کار از حوصله باشگاه خارج بود و به همین خاطر دوباره استفاده از آن راکد ماند تا تیم در این سال‌ها همچنان با مشکل زمین تمرین مواجه باشد. اما به هرحال در آن دوره، باشگاه استقلال قصد داشت ورزشگاه امام رضا(ع) را در اختیار آکادمی قرار بدهد. مدیریت آکادمی هم اعلام کرده بود به خاطر نزدیکی به مترو، ورزشگاه موقعیت خوبی دارد که دسترسی و رفت و آمدها را راحت‌تر می‌کند. ضمن اینکه به خاطر حضور تمام تیم‌های آکادمی و تعدد استفاده از زمین، چمن طبیعی مناسب نیست و به همین خاطر چمن مصنوعی آن مورد مطلوبی خواهد بود.

با حضور مدیریت فعلی باشگاه، تلاش شد تا از ظرفیت زمین‌هایی که بلاتکلیف مانده‌اند، استفاده شود.

به همین خاطر باشگاه استقلال علاوه بر بازسازی کمپ مرحوم حجازی، توجه ویژه‌ای نیز به ورزشگاه امام رضا(ع) دارد. اکنون که شهرداری با هماهنگی وزارت ورزش مالکیت دو ورزشگاه را به سرخابی‌ها سپرده و تکلیف مشخص شده، بهتر است باشگاه استقلال برای تعویض چمن ورزشگاه امام رضا(ع) اقدام کند و با بازسازی دیگر بخش‌های آن، استادیومی آماده را برای انجام تمرینات و همچنین بازی‌های دوستانه در اختیار تیم قرار بدهد. البته به نظر می‌رسد مسئولان استقلال قصد دارند با نصب چمن مصنوعی با کیفیت در ورزشگاه مرغوبکار و بازسازی بخش‌های مختلف آن‌ مانند خوابگاه، به زودی آکادمی را به این ورزشگاه‌ منتقل کنند اما در هرصورت، هرگونه تعلل در بازسازی ورزشگاه امام رضا(ع) ممکن است بازهم بهره برداری از آن را به تاخیر بیندازد. بنابراین از مدیریت فعلی که نشان داده امورات زیربنایی و ساختاری باشگاه را با جدیت پیگیری می‌کند، این انتظار می‌رود که بازسازی ورزشگاه امام رضا(ع) را نیز هرچه سریعتر آغاز کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول