اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر ایتالیا استعفا کرد/ رئیس‌جمهور رد کرد

منابع خبری گزارش داده‌اند نخست‌وزیر ایتالیا در پی پدیدار شدن نشانه‌های شکاف در کابینه ائتلافی از سمت خودش استعفا کرده اما رئیس‌جمهور این درخواست را رد کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا استعفا کرد/ رئیس‌جمهور رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری امروز پنجشنبه گزارش داده‌اند «ماریو دراگی»، نخست‌وزیر ایتالیا از سمتش استعفا کرد. رئیس‌جمهور ایتالیا این درخواست را رد کرد.

طبق گزارش پایگاه دویچه‌وله، دراگی علی‌رغم جان به در بردن از رأی عدم اعتماد گفته که از سمتش استعفا خواهد کرد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که آینده دولت ایتالیا بعد از آنکه یکی از احزاب متحد دولت در کابینه ائتلافی حمایتش از دولت را پس گرفت.

روز پنجشنبه سنای ایتالیا رأی عدم اعتماد به دولت ایتالیا را تأیید نکرد اما این رأی‌گیری توسط «جنبش ۵ ستاره» که از متحدان کلیدی کابینه است بایکوت شده بود.

نمایندگان جنبش ۵ ستاره به دلیل اختلاف بر سر یک لایحه کمک عمومی در پی افزایش وحشتناک قیمت انرژی از شرکت در این رأی‌‌گیری خودداری کردند.

دولت ماریو دراگی نیز به دلیل افزایش قیمت انرژی استیضاح شد. با این حال، دراگی در این رأی‌گیری با 172-39 رأی برنده شد، اما از دست دادن حمایت جنبش ۵ ستاره تهدیدی جدی برای آینده دولت محسوب می‌شد.

دراگی که سابقاً رئیس بانک مرکزی اروپا بود در فوریه ۲۰۲۱ به عنوان ششمین نخست‌وزیر ایتالیا در ۱۰ سال گذشته  قدرت را در دست گرفت. او بارها گفته بود که جنبش ۵ ستاره از شریکان ائتلافی به حساب می‌‌اید و قصد ندارد بدون مشارکت آنها دولت را اداره نماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول