اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جهاد تبیین یعنی غبارزدایی و بی‌تفاوت نبودن انسان درمقابل ذهن‌های غبارآلود

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: جهاد تبیین یعنی بیان حقایق ، غبارزدایی و شبهه زدایی، بی‌تفاوت نبودن انسان درمقابل ذهن‌های غبارآلود.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، دوره تربیت کنشگر جهاد تبیین با حضور دکتر آقامیری ریاست دانشگاه ازاد اسلامی استان تهران،حجت الاسلام والمسلمین کرمی مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهادرهبری در دانشگاه ها،حجت الاسلام والمسلمین جلیلی مسئول نهادرهبری دانشگاه ازاد اسلامی استان تهران و  جمعی از اساتید و دانشجویان فعال و شاخص دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام جلیلی ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در این دوره گفت: مسئله مهمی که مقام معظم رهبری در مراسم اربعین درجمع دانشجویان مطرح کردند بحث جهاد تبیین بود که از آن به عنوان واجب فوری و قطعی نام برده و آن را وظیفه امروز و فردای ما تعیین  فرمودند.

مسئول نهادرهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اضافه کرد: تبیین یعنی بیان حقایق ، غبارزدایی و شبهه زدایی و بی تفاوت نبودن انسان درمقابل ذهن های غبارآلود.

وی تاکید کرد: جهاد عرصه های مختلفی دارد از جهاد نظامی گرفته تا جهاد اقتصادی، علمی و فرهنگی که مهمترین جهاد، جهاد تبیین است چرا که اگر در عرصه های دیگر بخواهیم موفق باشیم، بدون تبیین و روشنگری ممکن نخواهد بود.

جلیلی افزود: یکی از آفت های بحث جهادتبیین گرفتاری در خرافات و شایعات است لذا یکی از اساسی ترین و الزامی ترین مقدمات جهادتبیین بحث تحقیق درباره ی مسائل است‌.

در ادامه  آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با ذکر این مطلب که دربحث جهادتبیین تشکیل کارگروه های تخصصی در عرصه های مختلف الزامی است گفت: جهاد، عملیات در مقابل دشمن است. باید درباره محورهای جهادتبیین مسیر را طراحی کنیم و کار اصلی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه های مختلف کشورهای اطراف و همسایه را ارزیابی کنیم  هویت به کشورمان برگشته است. امروز بزرگترین مراکز درمانی خاورمیانه در ایران است اما باسیاه نمایی اساتید و افراد را مهاجرت می دهند .چگونه آنها توانستند سیاه نمایی انجام دهند واما ما نتوانستیم روشنگری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان تهران گفت: یکی از محورهایی که میتوان خوب روی آن کار کرد محور علمی است که البته باید ابزار های آن تامین گردد

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کرمی مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: ما در این مدت تهاجم های مختلفی راپشت سر گذاشته ایم.از فردای ۲۲ بهمن سال ۵۷ بارها توطئه و کودتا، ترور وجنگ های مختلف علیه کشور را پشت سر گذاشته ایم.۸سال تمام باتمام توان از زمین و آسمان به کشور ما حمله شد ما حتی سیم خاردار برای استفاده در جنگ را نداشتیم.

حجت الاسلام کرمی اشاره کرد: آنچه امروز خطرناکتر از همه ی حمله ها و حجمه هاست این است که دشمن به جای حمله ی نظامی به باورها و اعتقادات ما حمله کرده است 

مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: جنگ ما جنگ اعتقادات و باورهاست ،جنگ ما جنگ رسانه ای است. حضرت آقا در جلسات بامسئولان دولت فرمودند دشمن در حال تلاش برای ضربه به اعتقادو باورو امید مردم به آینده است از جنگ رسانه ای غافل نشوید

 گفتنی است دوره تربیت کنشگر جهاد تبیین به مدت دو روز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ تیرماه باحضور اساتید متخصص این حوزه در ساختمان ستادی یک دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از ساعت ۸ الی ۱۶ برگزار میگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول