اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام فلسطینی در گفت‌وگو با فارس: با مقاومت، توطئه‌های آمریکا را شکست می‌دهیم

دبیر کل جنبش «الجبهة الشعبیه لتحریر فلسطین» تأکید کرد که سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه، در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی و غارت منابع کشورهاست.

مقام فلسطینی در گفت‌وگو با فارس:  با مقاومت، توطئه‌های آمریکا را شکست می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمیل مزهر معاون دبیر کل جنبش «الجبهة الشعبیه لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین) تأکید کرد که مردم منطقه با مقاومت خود، اهداف آمریکا را ناکام گذاشته و با هر گونه ائتلاف صهیونیستی-عربی مقابله خواهند کرد.

مزهر در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه، به ویژه به اراضی اشغالی، در راستای تقویت هژمونی، سیطره و منافع راهبردی آمریکا در یک منطقه مهم و مرکزی است که منابع نفتی راهبردی دارد و بخشی از جنگ آمریکا با روسیه و چین است.

وی با بیان اینکه هدف از سفر بایدن، تشکیل ائتلاف منطقه‌ای موسوم به ائتلاف ناتوی عربی-صهیونیستی است، ادامه داد، هدف از این ائتلاف، ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه، افزایش عادی‌سازی رژیمهای عربی به ویژه عربستان با این رژیم است. بایدن هم در راستای بهبود روابط با نظام سعودی، تلاش خواهد کرد اقدامات سازشکارانه بین رژیم صهیونیستی و نظام سعودی را به عنوان شرطی برای ازسرگیری روابط متنشج بین خود و محمد بن سلمان را تسریع کند.

این مسئول فلسطینی با اشاره به اینکه هدف از ائتلاف مذکور، مقابله با محور مقاومتی است که جمهوری اسلامی ایران سرنیزه آن است، خاطر نشان کرد، این ائتلاف همچنین به دنبال تقویت هژمونی رژیم صهیونیستی و قرار دادن آن به عنوان ارباب منطقه است.

مزهر درباره اهداف بایدن پیرامون مسئله فلسطین هم گفت: بایدن تلاش می‌کند، روابط با تشکیلات خودگردان را که رئیس جمهور سابق آمریکا تخریب کرده بود، ترمیم کند.  وی همچنین تسهیلات امنیتی و اقتصادی خواهد داد و از اسرائیل خواهد خواست که شهرک‌سازی را متوقف کند و تلاش خواهد کرد دیدگاهها را به نحوی نزدیک کند که با راهکار دو دولتی، همخوانی داشته باشد و تأییدی بر امنیت و سیطره این رژیم باشد.

وی با بیان اینکه بایدن خواهد توانست عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی به ویژه عربستان را گسترش دهد، عنوان کرد: مأموریت وی درباره تبدیل هژمونی آمریکا در منطقه به یک قدرت که بتواند با روسیه و چین مقابله کند، دشوار خواهد بود.

این مقام فلسطینی با تأکید بر اینکه جبهه دموکراتیک، آمریکا را اصل هر گونه شرارتی در جهان می‌داند، بیان داشت: دولتهای آمریکا بخشی از اردوگاه دشمن هستند که باید با طرحها و جنایات آن و حمایت مطلق آن از رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

مزهر خطاب به بایدن و رژیم صهیونیستی پیام داد: طرحها و جنایات شما علیه ملت فلسطین و ملتهای عربی، با وجود شرایط دشوار و عادی‌سازی رژیمهای مرتجع عرب، نخواهد توانست اراده مقاومت را در درون ما از بین ببرد، بلکه مقاومت ملت ما، اهداف آمریکا را از بین خواهد برد. نیروها و محور مقاومت، خواهند توانست توانمندیهای خود را توسعه دهند و در درگیری با رژیم صهیونیستی و اذناب آن، پیروزی به دست آورند.

گفت‌وگو از معصومه فروزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول