اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

باسیل در دیدار با نصرالله: حزب الله قادر به استخراج منابع دریایی لبنان است

رئیس یک حزب مسیحی در دیدار با دبیر کل حزب الله تأکید کرد که این جنبش می‌تواند در برابر صهیونیست‌ها، منابع دریایی لبنان را استخراج کند.

باسیل در دیدار با نصرالله: حزب الله قادر به استخراج منابع دریایی لبنان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جبران بااسیل رئیس «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی آزاد) لبنان با سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله درباره مسئله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم موقت صهیونیستی دیدار کرد.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، باسیل در جریان این دیدار گفت که «فقط ترسیم مرزها اهمیت ندارد، بلکه استخراج نفت و گاز مهم است. ما خواستار حقوق خود هستیم. حقوق ما، فقط مرز نیست، بلکه منابعی است که در زیر آن (مرزهای دریایی) قرار دارد».

وی با بیان اینکه اگر نفت و گاز در دریا، مدفون بماند و استخراج نشود، هیچ اهمیتی ندارد، خاطر نشان کرد: «کارت مقاومت، عامل قدرت لبنان است، البته اگر بدانیم آن را چگونه برای تعیین مرز و استخراج منابع و احقاق حقوق خود استفاده کنیم».

این نماینده لبنانی تصریح کرد، همان گونه که معادله درباره امنیت زمینی روشن است، باید درباره گاز موجود در دریا هم روشن باشد و باید دولت به صهیونیستها بگوید که خواستار گاز لبنان است. بدین صورت است که کرامت ملی و حاکمیت لبنان حفظ خواهد شد.

نصرالله هم در سخنرانی شب گذشته خود گفت که مسئله فقط پذیرش مرزهای دریایی لبنان نیست، بلکه باید شرکتها بیایند و بتوانند نفت و گاز را برای لبنان استخراج کند.

وی با بیان اینکه «این کافی نیست که بگویید اینجا مرزهای شماست، ولی شرکتها حق استخراج ندارند، تأکید کرد: این مسئله را محدود به میادین کاریش و قانا نمی‌دانیم، بلکه مسئله برای ما بسیار بزرگتر است. اگر کار به جای باریک برسد، ما به کاریش بسنده نخواهیم کرد. اگر هدف ممانعت از استخراج گاز و نفت توسط لبنان باشد، هیچ کس دیگری هم نخواهد توانست گاز و نفت استخراج کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول