اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

نشست تربیتی فرماندهان ارتش/ سرلشکر موسوی: تربیت افسران و درجه داران منتظر و شایسته ظهور، راهِ آقاییِ ابدیِ ارتش است

دومین نشست تربیتی فرماندهان مراکز آموزشی ارتش با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش برگزار شد.

نشست تربیتی فرماندهان ارتش/ سرلشکر موسوی: تربیت افسران و درجه داران منتظر و شایسته ظهور، راهِ آقاییِ ابدیِ ارتش است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نشست تربیتی فرماندهان مراکز آموزشی با ‌عنوان «گام دوم_ آمادگی برای ظهور»، امروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌ کل ارتش برگزار شد.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی‌ سیاسی ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی و هوایی، جانشین فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ خرم طوسی فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارتش و جمعی از فرماندهان، مسئولان عالی ‌رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان مراکز آموزشی ارتش در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی‌ سیاسی ارتش نیز حضور داشتند.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این نشست ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم و تشکر از برگزارکنندگان همایش، گفـت: نگاه تمدنی پاسخگوی بسیاری از سوالات امروز و فردای ماست و خیلی از مشکلات و گره‌های فکری ما را حل خواهد کرد.

وی افزود: تعریف نگاه تمدنی این است که یک فرآیندی از آفرینش انسان و خلقت حضرت آدم و حوا تا دوران حکومت امام زمان(عج) سپری می‌شود و امروز ما در نقطه‌ای از این فرآیند قرار داریم لذا نباید فقط به مقاطع کوتاه توجه داشته باشیم بلکه باید مقاطع کوتاه را در قالب این فرآیند تعریف کنیم.

امیر موسوی با اشاره به بیانیه گام دوم ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران باید زودتر، سریع تر، دقیق تر و پر قدرت تر از همه وارد اجرای بیانیه گام دوم شود و یکی از مهمترین کارهایی که باید در این مسیر انجام گیرد تربیت افسران و درجه داران منتظر، آماده و مستحق ظهور است.

وی با اشاره به اینکه از پیچیده ترین و سنگین ترین وظایفی که بر دوش اساتید و مربیان دانشگاه های افسری و آموزشگاه های نظامی ارتش نهاده شده تربیت افسران و درجه داران منتظر، آماده و شایسته ظهور است، گفت: از اولین الزامات برای ظهور، ایستادن پای شعارهای جهانی انقلاب یعنی آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری است و دومین لازمه، دفاع زبانی و عملی از نظریه های انقلابی در مقابل زورگویان و گردنکشان عالم و در راس آنان آمریکا و دفاع از مستضعفان و مظلومان است که باید پای آن بایستیم.

فرمانده کل ارتش سومین عامل از الزامات زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) را شناخت درست گذشته و بازگو کردن خاطرات برای نسل جوان و دانستن اینکه از چه نقطه ای شروع کرده ایم و الان در چه نقطه ای حضور داریم و اینکه انقلاب ما از چه سختی ها، مشقت ها و تنگناهایی عبور کرده و به اینجا رسیده است.

وی چهارمین عامل از الزامات زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) را لازمه اعمال مدیریت و فرماندهی جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و با اعتقاد به اصل "ما می‌توانیم" عنوان کرد و افزود: انتقال این روحیه و باور به دانشجویان و دانش آموزان مهم است بنابراین این اصل باید دائم در دستور کار باشد.

امیر سرلشکر موسوی در پایان اذعان داشت: مهمترین نکته و حرفی که در دوران پنج ساله فرماندهی‌ام می‌خواهم بگویم این است که: عزیزان من؛ جوانانی که مسئولیت آینده ارتش جمهوری اسلامی ایران بر عهده شماست،  راهِ آقاییِ ابدیِ ارتش، تربیت افسران و درجه داران منتظر، آماده و شایسته ظهور است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول