اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری دور جدیدی رایزنی‌های سیاسی قزاقستان و رژیم صهیونیستی

دور جدید رایزنی‌های سیاسی وزارت خانه‌های امور خارجه قزاقستان و رژیم صهیونیستی با هدف بررسی وضعیت همکاری‌های دو طرف در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

برگزاری دور جدیدی رایزنی‌های سیاسی قزاقستان و رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، یازدهمین دور رایزنی‌های سیاسی وزارت خانه‌های امور خارجه قزاقستان و رژیم صهیونیستی با هدف بررسی وضعیت همکاری‌های دو طرف در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

هیأت‌های دو طرف به ریاست «عادل تورسون اف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان و «ایدان رول» معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی طیف گسترده‌ای از موضوعات همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه مورد بررسی قرار دادند.

همچنین به تعاملات دو طرف از طریق آژانس کمک‌های توسعه‌ای رژیم صهیونیستی MASHAV  و  KazAID و MASHAV  توجه ویژه شد.

شرکت کنندگان این دیدار از نتایج نهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی قزاقستان و رژیم صهیونیستی که در 11 تا 12 جولای (19-20 تیر) در شهر «نورسلطان» برگزار شد، اظهار رضایت کردند.

همچنین در مورد وضعیت خاورمیانه و آسیای مرکزی و مسائل امنیت جهانی و منطقه‌ای تبادل نظر صورت گرفت.

علاوه بر آن، دو طرف بر همکاری‌های متقابل در چارچوب‌ سازمان ملل متحد و کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا تمرکز کردند.

دراین نشست، برگزاری موفقیت آمیز هفتمین کنگره رهبران مذاهب جهانی و سنتی و ششم اجلاس سران سازمان ملل متحد و کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا که قرار است در پاییز سال جاری به میزبانی قزاقستان انجام شود، مهم دانسته شد.

در پایان این رایزنی‌ها، مقامات قزاقستان و رژیم صهیونیستی توافق کردند تا سطح تماس‌های فشرده بین وزارتخانه‌های خارجه دو طرف را حفظ کنند.

شایان ذکر است که در سه روز پیش «یوئل رازوزوف» وزیر گردشگری و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی رژیم صهیونیستی و قزاقستان به منظور دیدار و مذاکرات با مقامات عالی قزاقستان و برگزاری نهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو طرف به «نورسلطان» سفر کرده بود.

به اعتقاد تحلیلگران، افزایش توجه رژیم صهیونیستی به آسیای مرکزی و به خصوص قزاقستان محدود به توسعه منافع این رژیم نبوده، بلکه اهداف استراتژیک آمریکا و غرب با توجه به عملیات نظامی روسیه در اوکراین را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول