اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

گروسی: دلیل وضعیت تیم ملی بی‌صاحبی فدراسیون است/ اسکوچیچ بماند وضعیت بدتر می‌شود

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بی سر و سامانی و صاحب نداشتن فدراسیون دلیل وضعیت فعلی تیم ملی است.

گروسی: دلیل وضعیت تیم ملی بی‌صاحبی فدراسیون است/ اسکوچیچ بماند وضعیت بدتر می‌شود

محسن گروسی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شرایط فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار داشت: وقتی یک جا سر و سامان ندارد یا به قولی بی‌صاحب است، دودسته شدن بازیکنان و ناتوانی برای تصمیم‌گیری در مورد سرمربی تیم ملی طبیعی است. همه این مسایل نشات گرفته از این است که آن بالای کسی نیست تا بخواهد تیم را جمع و جور کند‌. در نهایت هم وقتی تیم نتیجه نگیرد، می‌گویند به خاطر این مسائل بوده و خیلی راحت هم از این ناکامی می‌گذرند. همه این موارد به خاطر نبود هماهنگی بین مجموعه است.

وی افزود: کاری به نتایج اسکوچیچ ندارم اما از روز اول در شرایطی که تیم نتیجه هم می‌گرفت گفتم اسکوچیچ توانایی جمع و جور کردن تیم را ندارد. همه می‌گویند او به دلیل نتایجی که گرفته بماند اما این نتایج، فقط براساس توانایی و هنر فردی بازیکنان حاصل شده و تاکتیک خاصی در بازی‌های خود نداشتیم. در دوره اسکوچیچ فقط سه بازی سخت داشتیم که دو دیدار را باختیم و یک بازی را هم مساوی کردیم. البته هنوز هم با وجود این سه نتیجه ضعیف به صخره سخت نخورده‌ایم تا عیار تیم و سرمربی را در شرایط دشوار بسنجیم.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد اینکه چرا مسئولان فدراسیون نمی‌توانند تصمیم قاطعی درمورد اسکوچیچ بگیرند، پاسخ داد : در فدراسیون کسی نیست که تصمیم گیرنده باشد. به همین دلیل به این مشکلات می‌خوریم. اسکوچیچ انسان بسیار خوبی است اما به این موضوع کاری ندارم.  شاید او در سطح باشگاه‌های لیگ برتری مربی خوبی باشد اما به هیچ وجه برای هدایت تیم ملی درایت ندارد. اصلا در تصمیم‌های خودش ثبات ندارد. یک روز می‌گوید فلان بازیکنان خط بخورند اما دو روز نشده آنها را به اردو بازمی‌گرداند. برخی بازیکنان را به فرمایش دیگران دعوت می‌کند و به او دستور می‌دهند باید فلان بازیکنان در تیم ملی باشند‌.

گروسی عنوان کرد: ما ادعا داریم فوتبال ایران سطح بالا است و لژیونرهای زیادی دارد. اسم شخصی را نمی‌برم اما برای هدایت تیم ملی خود باید مربی‌ای را بیاوریم که توانایی اداره این بازیکنان را داشته باشد. در کل نفرات ما خیلی سرتر از اسکوچیچ هستند.

وی درمورد دودستگی موجود در تیم ملی، گفت: اصلا بازیکنان اجازه ندارند که چنین مسائلی را عنوان کنند. به بازیکن ارتباط ندارد چه کسی سرمربی است اما اوضاع به حدی بلبشو است که همه اظهارنظر می‌کنند. این موضوع برای فوتبال ما قشنگ است. سرمربی باید به حدی توانایی و مدیریت داشته باشد تا بازیکنان به جلسه‌ای دعوت کرده و آنها را همدل کند‌. مگر در سال های گذشته دیده‌اید بازیکنان دو دسته شوند؟ یک عده بگویند این مربی را می‌خواهیم و دیگران بگویند نمی‌خواهیم. نمی‌خواهم به بازیکنان توهین کنم اما این موضوع به هیچ وجه به آنها ربطی ندارد. با این وجود به حدی به آنها قدرت داده‌اند که این حرف‌ها را زده و چنین کارهایی انجام می‌دهند.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان درباره اینکه در صورت کنار گذاشتن اسکوچیچ آیا مربی ایرانی باید به تیم ملی بیاید یا خارجی، توضیح داد: در حال حاضر مربی ایرانی انتخاب خیلی بهتری است زیرا توانایی بازیکنان را می‌شناسد و قدرت جمع کردن آنها را دارد.

گروسی درخصوص اینکه اسکوچیچ در نشست اخیر خود با اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال مدعی شده توانایی رساندن تیم ملی به دور دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را دارد، پاسخ داد:  با عملکردی که اسکوچیچ تاکنون نشان داده توانایی این کار را دارد؟ من هم بازیکن تیم ملی بوده‌ام و الان می‌توانم بگویم مرا به این تیم دعوت کنید تا ببینید چه کارهایی می‌توانم انجام بدهم اما آیا توانایی این کارها را دارم؟ به حرف زدن نیست بلکه به عمل است. اسکوچیچ سه بازی سنگین انجام داده که آنها را مساوی کرده و باخته است.  در مقابل تیم نصفه و نیمه و دست و پا شکسته الجزایر شکست خورد.

وی ادامه داد : در بازی‌هایی که تیم ملی با هدایت اسکوچیچ  انجام داده او کاری انجام نداده و فقط بازیکنان به دلیل مهارت انفرادی و فنی خودشان توانستند کار را برای ما دربیاورند. حرف اخیر اسکوچیچ هم فقط یک ادعا بوده و چیز خاصی نمی‌تواند باشد. با توجه به عملکردی که از این مربی دیده‌ایم وضعیت تیم ملی در آینده نیز بهتر از این نخواهد شد و شاید بدتر هم شود.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول