اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: مذاکرات ارمنستان و ترکیه با توجه به تحولات اوکراین اهمیت دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اهمیت مذاکرات بین ارمنستان و ترکیه با توجه به تحولات اوکراین خبر داد.

آمریکا: مذاکرات ارمنستان و ترکیه با توجه به تحولات اوکراین اهمیت دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده  روز چهارشنبه مدعی شد که از روند جاری عادی سازی روابط بین ارمنستان و ترکیه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری مدعی شد:«ایالات متحده به شدتً از عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه حمایت می‌کند و این مسئله  تأثیر مثبتی بر کل منطقه خواهد گذاشت.

 وی گفت: «مذاکرات ارمنستان و ترکیه پتانسیل افزایش ثبات منطقه،مهار اثرات نامطلوب و منجر به توسعه اقتصادی بیشتر و برای همه مفید است.»

پرایس افزود: «گفت‌‌وگوی بین ارمنستان و ترکیه به ویژه توجه به تحولات اوکراین حائز اهمیت است. ایالات متحده آماده است از این گفت‌وگوی مهم به نحوی که هر دو طرف مناسب بدانند، حمایت کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور ترکیه و نخست ‌وزیر ارمنستان  روز دوشنبه در تماس تلفنی روند عادی‌سازی  روابط بین دو کشور را بررسی کردند.  بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان بر اهمیت روند عادی سازی روابط دوجانبه میان ترکیه و ارمنستان تاکید و گفتند که این اقدام به تقویت صلح و ثبات در منطقه نیز کمک خواهد کرد.

 آنها همچنین انتظارات خود را برای اجرای فوری موضوعات مورد توافق در مذاکرات اول ژوئیه نمایندگان ویژه دو کشور بیان کردند.پاشینیان نیز در توییتی نوشت: «انتظار داریم توافقات به دست آمده در نشست نمایندگان ویژه ما در اول جولای (جمعه ۱۰ تیر) اجرا شود.»

دور اول مذاکرات عادی سازی در ۱۴ ژانویه (جمعه ۲۴ دی گذشته) در «مسکو» برگزار شد که در آن دو طرف توافق کردند که مذاکرات را بدون هیچ پیش شرطی ادامه دهند. نمایندگان ترکیه و ارمنستان در دو نوبت دیگر در وین دیدار کردند. هم اینک در گامی رو به جلو پروازهای تجاری بین ترکیه و ارمنستان  پس از دو سال وقفه از سر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول