اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

خط ویژه| ذوق زدگی BBC از سیاه نمایی روزنامه اصلاح‌طلب/ تاجزاده بازداشت شد، «صدای آمریکا» بلند شد

نوع واکنش جریان معاند و برانداز به بازداشت تاجزاده، بار دیگر پیوند طیف تندروی اصلاح طلب با این جریان را بدون روتوش نمایش داد.

خط ویژه| ذوق زدگی BBC از سیاه نمایی روزنامه اصلاح‌طلب/ تاجزاده بازداشت شد، «صدای آمریکا» بلند شد

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.


ذوق زدگی بی بی سی فارسی از سیاه نمایی روزنامه اصلاح طلب

سایت بی بی سی فارسی که از حامیان اصلی تحریم مردم ایران است و از ابتدای فعالیت خود پروژه تحقیر، مأیوس کردن و ناامیدسازی مردم ایران را کلید زده است، از گزارش روزنامه اصلاح طلب ذوق زده و شگفت زده شده است.

این سایت ضدایرانی در گزارشی با عنوان «گزارش روزنامه شرق در مورد اعتیاد کودکان؛ از دانش آموزان ساقی تا جاسازی ماری جوانا زیر نیمکت های مدرسه» نوشت:«روزنامه شرق با نشر گزارشی مدعی شد که جمعیت دانش آموزانی که در ایران درگیر اعتیاد هستند، بیشتر از ارقامی است که نهادهای مبارزه با موادمخدر این کشور اعلام می کنند.»

 

در ادامه گزارش بی بی سی فارسی آمده است:«این روزنامه نوشته که تعداد زیادی از دانش‌آموزان یا خودشان مصرف کننده «گل» (ماری جوانا) و مشروبات الکی هستند و یا در دایره دوستان و همکلاسی‌هایشان چند نفر را می‌شناسند که در مهمانی‌ها و بعضا به صورت روزانه ماریجوانا می‌کشند، قرص‌های روانگردان می‌خورند یا نوشیدنی‌های الکلی می‌نوشند. شرق به نقل از دانش‌آموزان گزارش داد که در برخی مناطق تهران اعتیاد دانش‌آموزان به مصرف گاه و بی‌گاه ماری‌جوانا ختم نمی‌شود و حشیش، تریاک و شیره هم مصرف می‌کنند.  در این گزارش هم از مصرف مواد مخدر توسط دانش‌آموزان پسر نقل شده و هم از دختران.»

تاجزاده بازداشت شد، «صدای آمریکا» بلند شد

پس از بازداشت «مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه 88 و از بانیان اصلی مشکلات موجود، جریان اصلاح طلب تلاش کرد که با بیانیه نویسی و انتشار یادداشت و تحلیل در رسانه ها و روزنامه های خود اینگونه القاء کند که هم براندازان و هم جریان انقلابی از بازداشت وی شادمان و خوشحال شده اند.

اما واکنش های رسانه های معاند و دشمنان تابلودار ملت ایران، این ترفند تکراری و نخ نما شده را بار دیگر رسوا کرد.

در همین رابطه وب‌سایت فارسی «صدای آمریکا»- ارگان رسانه ای دولت آمریکا علیه مردم ایران- در گزارشی با عنوان «انتقاد دیده بان حقوق بشر از بازداشت های اخیر؛ جمهوری اسلامی به سرکوب مخالفان پایان دهد» نوشت:«دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۱ تیر منتشر شده، با تأکید بر این که "مقامات ایران باید سرکوب علیه مخالفت را پایان دهند"، خواستار آن شد که "افراد بازداشت‌شده به خاطر فعالیت مسالمت‌آمیز و انتقاد از حکومت را آزاد کنند." »

صدای آمریکا در ادامه این گزارش نوشت:«تارا سپهری‌فر، پژوهشگر ارشد ایران در این نهاد حقوق بشری بین‌المللی، در این باره گفت: "حکومت ایران، ناتوان یا بی‌تمایل به رسیدگی به چندین چالش بسیار جدی که ایران با آنها مواجه است، به رفتار سرکوبگرانه دستگیری منتقدان محبوب بازگشته است." »

نوع واکنش جریان معاند و برانداز به بازداشت تاجزاده، بار دیگر پیوند طیف تندروی اصلاح طلب با این جریان را بدون روتوش نمایش داد.

وزیر ارشاد دولت روحانی اظهارات سناتور ضدایرانی را تکرار کرد

«علی جنتی» وزیر ارشاد دولت یازدهم در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است:«ضربه‌ای که ویتنام از امریکا خورد بسیار بیشتر است یا ضربه‌ای که ایران از امریکا خورده است؟ امریکایی‌ها ویتنام را بمباران و ویران کرده و به‌طور کامل از بین بردند، اما بعدها دولت‌هایی که پس از خروج امریکا در ویتنام بر سرکار آمدند، احساس کردند منافع ملی آنها ایجاب می‌کند با امریکا به نوعی کنار بیایند.»

وی در ادامه گفت:«می‌بینید که کشوری مثل ویتنام اکنون سالانه بیش از 300 میلیارد دلار صادرات دارد و بخش عمده‌ای از صادرات این کشور به امریکاست. بسیاری از کشورهای دیگر هم که با امریکا مشکل داشتند بعدها این خصومت را کنار گذاشتند. در عالم سیاست هیچ دشمنی و دوستی نمی‌تواند دایمی باشد... می‌توان خصومت امریکا را کم کرد تا فشار کمتری بر مردم وارد شده و منافع ملی کشور تامین شود.»

متاسفانه برخی فعالین سیاسی که سابقه حضور در مسند وزارت را هم داشته اند، حتی با بدیهیات در عالم سیاست و واقعیت های حوزه بین الملل آشنایی ندارند.

 

علی جنتی دقیقا اظهارات چندی پیش یک سناتور آمریکایی را تکرار کرده است. «تیم کین» سناتور دموکرات چندی پیش در مصاحبه با شبکه ضدایرانی «ایران اینترنشنال» گفته بود:«ما قبلا هم با کشورهای متخاصم به سمت عادی‌سازی روابط پیش رفتیم، مثل ژاپن که الان متحد اصلی ما در شرق آسیاست یا ویتنام که سال‌ها با او جنگیدیم. آمریکا سابقه خوبی در تبدیل کشورهای متخاصم به دوست دارد. این تفاهم متقابل است.»

خوی دیکتاتوری و غارتگری آمریکا و تجربه های عبرت آموز گذشته حاکی از آن است که هزینه های مقاومت در مقابل سلطه گری آمریکا به مراتب کمتر از سازش و تسلیم در برابر آن است.

معرکه گیری و سانسور، دو لبه قیچی جریان مخالف با «حجاب بانوان ایرانی»

دیروز همزمان با روز عفاف و حجاب، رسانه های معاند با به راه انداختن معرکه اینگونه وانمود کردند که همه زنان ایرانی به کمپین «حجاب بی حجاب» پیوسته و دیگر هیچ بانوی ایرانی باحجابی در کوچه و خیابان های شهر نیست.

در همین رابطه صفحه توئیتری «اسرائیل به فارسی»- ارگان رسانه ای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی- در مطلبی نوشت:«زنان آزاد و پرابهت ایرانی؛ حجاب بی حجاب».

در این سو برخی رسانه های اصلاح طلب نیز با هجمه به حجاب زنان و سانسور اجتماع 12 هزار نفری بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی، در پروژه رسانه های دشمن علیه بانوان کشورمان سهیم شدند.

برخلاف فضاسازی رسانه های معاند وهمصدایی برخی رسانه های اصلاح طلب با آنان، پوشش، نه یک مقوله فردی بلکه اساسا یک مقوله اجتماعی است. به همین دلیل مسئله پوشش در همه کشورها تبدیل به قانون شده است و صرفا حدود و حداقل های این قانون در هر کشور متفاوت است. بر همین اساس، مسئله حجاب و پوشش در ایران، صرفا در حدود با سایر کشورها متفاوت است. بنابراین وقتی مسئله ای تبدیل به قانون شد، قطعا برای همه الزام آور است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول