اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

نیروی زمینی ارتش باید خود را برای جنگ‌های آینده آماده کند

دبیر اشراف راهبردی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیروی زمینی ارتش باید خود را برای جنگ‌های آینده آماده کند، چرا که روش‌های نبرد در حال تغییر است.

نیروی زمینی ارتش باید خود را برای جنگ‌های آینده آماده کند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار محمود تشکری دبیر اشراف راهبردی ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز چهارشنبه (٢٢ تیر) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز در صحنه‌های تقابل با دشمنان یکی از پایه‌های اصلی قدرت نیرو‌های مسلح هستند و نیرو‌های زمینی نقش محوری در نیرو‌های مسلح بر عهده دارند. سال گذشته رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند که نیرو‌های زمینی تثبیت کننده و به نوعی پایان دهنده جنگ‌ها هستند.

وی با اشاره به افزایش قدرت تحرک در نیروی زمینی ارتش افزود: امروز مجموعه نیروی زمینی ارتش از یک مجموعه ارزشمند برخوردار است که نشاط و تحرک خوبی در آن مشاهده می‌شود.

دبیر اشراف ستادکل نیرو‌های مسلح بیان داشت: براساس ابلاغ رهبر انقلاب اسلامی نیرو‌های مسلح دو ماموریت پیش‌روندگی و پیش‌برندگی را دارند. تعبیر ایشان این است که حوزه پیش‌روندگی به معنای ساخت درونی سازمان است تا بتواند در حوزه پیش‌برندگی فعالیت کند.

سردار تشکری با اشاره به لزوم توجه به سرمایه‌های انسانی در نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی در این روند، مزیت رقابتی ما در نیرو‌های مسلح است. در دفاع مقدس هم مزیت نسبی ما منابع انسانی ما بودند و آنچه نقش ما را برجسته می‌کرد همین موضوع بود. سرمایه انسانی ما در نیرو‌های مسلح بسیار ارزشمند هستند که باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کرد. 

وی افزود: امروز‌ه نیرو‌های مسلح ما و به خصوص نیروی زمینی ارتش از فرماندهان و نیرو‌های توانمند با اعتقاد برخوردار هستند. چند سال است که در جشنواره مالک اشتر در سطح نیرو‌های مسلح نزاجا حائز رتبه‌های برتر بوده است.

دبیر اشراف راهبردی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه روحیه جهادی، بسیجی و تعاملی در تمام نیروی زمینی ارتش جاری و ساری است، اظهار داشت: کار‌های جدید و نوآورانه‌ای هم در حوزه فرهنگی در سطح نیرو انجام شده است، اما باید عمق بخشی این فعالیت‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: ارتقای توان و آمادگی رزم نیروی زمینی ارتش پیشرفت بسیار خوبی داشته است. همچنین کار اطلاعات برون مرزی خوبی هم در سطح نیروی زمینی ارتش انجام شده و این نیرو تجهیزات خوبی هم برای این کار فراهم کرده است.

سردار تشکری بیان داشت: نیروی زمینی ارتش در حوزه معیشت کارکنان هم اقدامات بسیار مشهودی انجام داده است و علی‌رغم همه مشکلات مالی امیر حیدری با استفاده از منابع موجود کار‌های بسیار ارزشمندی را به طور جهادی انجام دادند که آثار آن در حال نمایان شدن است.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در حوزه بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات تجهیزات هم اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. هوانیروز ارتش در حوزه ارتقای توان نگهداری و تعمیرات تجهیزات گام‌های خوبی برداشته است که در گزارش‌های اشراف هم به آن‌ها اشاره شده است.

دبیر اشراف راهبردی ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش باید خود را برای جنگ‌های آینده آماده کند، تصریح کرد: امروزه روش‌های نبرد در حال تغییر است و استفاده از پهپاد و جنگ الکترونیک حوزه‌های جدیدی است که باید به آن‌ها توجه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول