اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خود باوری دانش آموزان هدف مدارس تابستانه است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت مدارس تابستانه، می تواند دانش آموزان لازم التوجه را به خودباوری و آینده بهتر هدایت کند.

خود باوری دانش آموزان هدف مدارس تابستانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضوان حکیم زاده  معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در گردهمایی معاونان ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش کشور در مشهد، با بیان اینکه طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف حمایت از دانش‌آموزان لازم التوجه و جبران یادگیری دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی طراحی شده است، اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید به دانش آموزانی که در این مدارس برای جبران عقب ماندگی حاضر می‌شوند برچسب زده شود، زیرا این دانش آموزان ضعیف نیستند بلکه تنها فرصت های کمتری برای یادگیری داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید آموزش این گروه از دانش آموزان را به خانواده واگذار کنیم، تصریح کرد: ما مسئول تعلیم و تربیت و دانش افزایی دانش آموزان هستیم و آموزش هدفمند را باید مد نظر داشته باشیم.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدت زمان اجرای این طرح، گفت:  ما نسبت به بهبود وضع تربیتی دانش آموزان، به عنوان مهمترین سرمایه های انسانی موجود در کشور مسئول هستیم.

حکیم زاده با تاکید بر اینکه باید توان یادگیری دانش آموزانی را که امکان کمتری برای یادگیری داشته‌اند، ارتقا دهیم، افزود: فعالیت مدارس تابستانه، می تواند این گروه از دانش آموزان را به خودباوری و آینده بهتر هدایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کیفیت مدیریت در انجام امور بسیار مهم است بر این اساس برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه توانمندسازی مدیران مد نظر است.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: متاسفانه برخی مدیران بر این تصور اشتباه هستند که تنها مدیر تربیت آموزشی هستند و نگاه صرف اداری و اجرایی را برای مدیریت کافی می دانند در حالی که مدیر توانمند، در توانمندسازی معلمان نیز نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول