اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سلامت حجاج ایرانی در عربستان در وضعیت مطلوب است

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به وضعیت مطلوب سلامت حجاج کشورمان در سرزمین‌ وحی، گفت: هم‌اکنون روند درمان برخی بیماران در بیمارستان‌ها به خوبی در حال انجام است و نگرانی خاصی وجود ندارد.

سلامت حجاج ایرانی در عربستان در وضعیت مطلوب است

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، براساس اعلام مرکز پزشکی حج و زیارت تاکنون ۴۳ هزار ویزیت توسط پزشکان در سرزمین وحی ‌انجام شده که ۱۲ هزار و ۳۱۱ مورد آن ویزیت تخصصی بوده است. همچنین ۵۱ هزار و ۴۵۰ نسخه دارویی تحویل داروخانه‌های ایرانی مستقر در عربستان شده است. علاوه بر این،  ۳۴۸ نفر از زائران کشورمان در مدت حضور در سرزمین وحی، در بیمارستان‌های هلال احمر بستری شدند.

 طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت که هم‌اکنون در مکه مکرمه حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس وضعیت حجاج کشورمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت جسمانی و سلامت همه حجاج کشورمان مطلوب است و خدمات درمانی مناسبی نه تنها در ایام تشریق، بلکه در تمام مراحل حضور زائران در سرزمین وحی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه زائران با گرفتگی عضلانی بیشترین مراجعه را به درمانگاه‌ها داشتند، افزود: تاکنون مشکل حادی در بین حجاج نداشتیم و همه حجاج ایرانی در سلامت هستند. همچنین هیچ کدام از حجاج کشورمان مشکل تنفسی ندارند.

درودی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته چند مورد مشکل قلبی گزارش شد، گفت: سه نفر از زواری که مشکل قلبی داشتند، برای ادامه روند درمان به بیمارستان‌های عربستان منتقل شدند و سه نفر هم در بیمارستان هلال احمر در مکه مکرمه بستری هستند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به مشکل یکی از کادر درمانی در سرزمین وحی خاطرنشان کرد: چندی پس از آغاز عملیات حج در مکه، دکتر رفعتی، معاون درمان بیمارستان مکه به دلیل فعالیت‌ها بدون سابقه بیماری، دچار مشکل قلبی و به بیمارستان سعودی منتقل شد. پس از آنژیوگرافی اقدامات درمانی همچون آنژیوپلاستی انجام گرفت و دکتر رفعتی هم‌اکنون در سلامت کامل هستند و به بیماران کشورمان خدمت می‌کنند.

به گزارش فارس، امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف شدند و روند بازگشت حجاج از فردا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ت 143

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول