اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارزیابی حماس درباره هدف سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه

سخنگوی حماس گفت، هدف سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه حفاظت از پروژه صهیونیستی است.

ارزیابی حماس درباره هدف سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» برای اولین بار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به منطقه سفر خواهد کرد.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس گفت، سفر امروز (چهارشنبه) جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در راستای منافع رژیم اسرائیل و به حساب مسأله فلسطین است.

وی به خبرگزاری «آناتولی» گفت، هدف سفر بایدن حفاظت از پروژه صهیونیستی از طریق تقویت تفرقه در منطقه و تشکیل صف‌بندی‌های جدید برای هدف قرار دادن قوای بیدار در امت اسلامی است.

قاسم ادامه داد، منافع رژیم صهیونیستی، هدف اصلی تمام سفرهای پیشین رؤسای آمریکا به منطقه بوده است. تشکیل ائتلاف‌های نظامی که رژیم اسرائیل جزئی از آن باشد و نیز توسعه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با سفر بایدن به منطقه، خطری راهبردی برای مسأله فلسطین و منافع ملی منطقه غرب آسیاست.

سخنگوی حماس در ادامه خواستار وحدت مواضع کشورها و طرف‌های مخالف سیاست‌های آمریکایی و صهیونیستی و نیز تقویت روابط میان قوای مقاومت شد.

در همین ارتباط روزنامه لبنانی «الاخبار»، امروز (سه شنبه) نوشت، تعدادی از میانجی‌ها با سران حماس در غزه تماس برقرار کرده‌اند.این تماس‌ها از طرف مقاماتی در مصر و قطر بوده و آنها علاوه بر تبریک عید قربان، درباره سفر مذکور بایدن نیز صحبت کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، میانجی‌ها به حماس گفته‌اند، تمایل دارند در دوره سفر بایدن به اراضی فلسطینی تنشی رخ ندهد زیرا افزایش تنش پیامدهای منفی بر نوار غزه و حماس خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول