اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

زیست عفیفانه ضامن پیشرفت بانوان است/سرانه تفریح بانوان باید بالاتر برود

عاطفه سعیدنژاد در نشست خبری جشنواره ملی گوهرشاد گفت: دولت نسبت به معیشت مردم برای خودش وظیفه قائل است و برای تخلیه هیجانات مردم نیز ما باید بن‌ و کوپن‌های تفریحی داشته باشیم.

زیست عفیفانه ضامن پیشرفت بانوان است/سرانه تفریح بانوان باید بالاتر برود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس عاطفه سعیدی نژاد مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست امروز جشنواره ملی گوهرشاد گفت: ما احتیاج داریم در فضای فرهنگی کشور یک طراحی اثرگذار و ابعاد داشته باشیم در موضوع عفاف و حجاب که مسئله پیچیده‌ای است و ابعاد مختلفی دارد و در یک نظام معنایی و مفاهیم مختلف تعریف می‌شود یک رویکرد همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: مسئله عفاف و حجاب خودش می تواند شاخص باشد و در واقع در گرو بافتی از مسائل خودش را پیدا کند. ما با اثر گذاری در مسائل پیرامون عفاف و حجاب میتوانیم روی این عامل موثر اجتماعی تاثیر گذار باشیم.

وی افزود: مسئله عفاف و حجاب ما امروز به مسئله زیست جنسی، به مسئله تفریح و تخلیه هیجانات، رشد عاطفی، رشد اجتماعی و رشد تخصصی بانوان ما و  مسئله رفاقت دختران ما گره خورده است امروز در فعالیتهای فرهنگی باید تلاش ما این باشد که به نوعی کار فرهنگی را تعریف کنیم که زیست عفیفانه در اصل زندگی مخاطبین خودمان به خصوص در فضای ارتباطی ما در آموزش و پرورش و در ارتباط با نوجوان در عصر امروز باشد.

سعیدنژاد در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که می تواند بستر رشد بانوان ما را فراهم کند مسئله تفریح و تخلیه هیجانات است. امروز در چله دوم انقلاب که دیگر فرصت صرفاً شعار دادن های انقلابی گذشته است و جامعه منتظر به ثمر نشاندن آن شعار هاست جامعه خواهان اثبات آرمانهای انقلاب است وقت آن است که ما زمینه لازم برای شکوفایی و استعداد دخترانه و بانوان خودمان را فراهم کنیم و یکی از آن نیازهای بانوان ما برای رسیدن به رشد های اساسی و تعالی خودشان مقوله تفریح است که می‌تواند ظرفیت زیادی را برای رسیدن به رشد های عاطفی و جلوگیری از پدیده های مختلف در آسیب های اجتماعی فراهم کند اتفاقاً برخی از کشورهایی که دغدغه های اسلامی ندارند برای مهار آسیب‌های اجتماعی به این عنصر دقت لازم را داشتند.

وی در ادامه در خصوص لزوم تفریح در جامعه اضافه کرد: همانطوری که ما دولت برای خودش این وظیفه را قائل است که باید برای مسائل اقتصادی مردم و معیشت چه کاری انجام بدهد ما احتیاج داریم که بن یا کوپن تفریح برای عموم جامعه ایجاد کنیم و سرانه مصرف تفریح در کشور ما باید بالاتر برود بالاخص برای بانوان.

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: ما باید در بستر واقعیت‌های زندگی دختران خودمان پدیده عفاف و حجاب را دنبال کنیم. یکی از قشرهای مهم اما آسیب پذیر و استراتژیک ما هستند نوجوان ها هستند. قشر نوجوان قشر مولد ماست. ما اگر امروز روی یشر نوجوان اثر بگذاریم از طریق نوجوان کنش هایی را تعریف کنیم هم امروز و هم فردای جامعه ما بیمه شده است و حتی در این موضوع دخترانه ما بالاتر هستند شاید جریان فرهنگی که امروز سرود سلام فرمانده ایجاد کرده است نشان از این واقعیت دارد  کنشی که در فضای نوجوانان برای کل جامعه اثرگذاری فرهنگی داشته باشد.
یکی از محصولاتی که ما باید در زندگی نوجوانان باور کنیم این است که تاثیرپذیری قشر نوجوان ما در دوره های رفاقتی خودش است امروز ما باید رفاقت دختران و پسرانمان را به رسمیت بشناسیم ایجاد فرصت رشد در گروه های رفاقتی یکی از طراحی های مترقی در چله انقلاب باید باشد.

سعیدنژاد درباره جشنواره گوهرشاد گفت:جشنواره گوهرشاد طراحی شده است تا ما یک دعوت عمومی د از اقشار مختلف جامعه داشته باشیم که بنا به رویکرد فطری توحیدی خودشان انواع و اقسام محصولاتی که میتواند نشان از زیست عفیفانه با محوریت شعار «زیست عفیفانه ضامن پیشرفت بانوان» داشته باشد را در این جشنواره پی‌ می‌گیریم. هدف این است که هم خانواده ها و هم کودکان و نوجوانان با این مسئله ارزشی گره بخورد و به صورت یک کنشگر فعال زوج یات فطریات شان پرورش یابد هدف این است که ما ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی هنری مان را شناسایی کنیم و تلاش کنیم که آنها را برجسته و از ظرفیت شان بهره بگیریم.

وی گفت: امروز مسئله زیست عفیفانه مسئله کل کشور است یکی از الزامات پیشرفت زیست عفیفانه است که هم برای بانوان ایجاد فرصت می کند و هم برای عموم جامعه و این موضوع به حرکت مردم احتیاج دارد.

گفتنی است، محورهای همایش ما در جشنواره گوهرشاد این موارد است:
نقد نگاه غرب به زن
مدگرایی عامل تضعیف زنان
ارائه الگوهای مناسب پیشرفت زنان
حجاب شکوه بندگی و کرامت انسانی
حجاب نماد قانونمداری و حق شهروندی
زیبایی‌های حجاب
حجاب از دیدگاه ادیان و اقوام
حجاب هویت اسلامی و اصالت ایرانی

قرار است در محصولات مختلف دیداری و شنیداری مانند عکس فیلم کوتاه مستند نماهنگ موشن و هنرهای شنیداری مانند پاک است یش رادیویی و نرم افزار های موبایلی و بازی‌های رایانه‌ای هنرهای ادبی مقاله و داستان و سایر مدلها در خدمت کنشگران مردمی در حوزه عفاف و حجاب هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول