اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی وزرای خارجه قطر و فرانسه درباره ایران

وزیر خارجه قطر که به فرانسه سفر کرده است با همتای فرانسوی خود دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه موضوع ایران گفت‌وگو کرد.

رایزنی وزرای خارجه قطر و فرانسه درباره ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «کاترین کولونا» همتای فرانسوی خود دیدار و درباره روابط و همکاری دوجانبه و راهکارهای تقویت این روابط به خصوص در زمینه‌های اقتصادی گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که آل ثانی و کولونا در پاریس با هم دیدار و همکاری دوجانبه و راهکارهای توسعه روابط دو کشور را بررسی کردند.

 

در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص مسئله فلسطین، برنامه هسته‌ای ایران، تحولات لیبی، لبنان، اوکراین، چاد و افغانستان بررسی شد و دو طرف به تبادل دیدگاه درباره پاره‌ای از موضوعات دارای اهتمام مشترک پرداختند.

وزرای خارجه قطر و فرانسه همچنین بر ضرورت احیای روند سیاسی در مسئله فلسطین و بازگشت به مذاکرات سازش به منظور تحقق راه‌حل دو دولت مطابق با مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید کردند.

مذاکرات سازش فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۴ به دلیل اصرار این رژیم به تداوم شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین سال ۱۹۶۷، متوقف شده است.

وزرای خارجه قطر و فرانسه همچنین بر ضرورت دستیابی به توافق عادلانه در مذاکرات احیای برجام و ضرورت حصول راه‌حل دیپلماتیک بحران اوکراین تأکید کردند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول