اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آمریکا دچار بحران سوخت شده و سفر بایدن به عربستان برای دوشیدن این کشور است

نماینده مردم باخزر، تایباد و تربت جام در مجلس گفت: با توجه به بحرانی که بعد از جنگ اوکراین و روسیه در منطقه رخ داده مسئله انرژی و سوخت به یک بحران بین المللی مهم تبدیل شده است و آمریکایی ها تلاش می کنند رابطه خود را با سعودی ها احیا کنند.

آمریکا دچار بحران سوخت شده و سفر بایدن به عربستان برای دوشیدن این کشور است

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم باخزر، تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت جام، با اشاره به سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان، اظهار کرد: سفر بایدن به خاورمیانه به دو دلیل انجام می شود. اول اینکه با توجه به بحرانی که بعد از جنگ اوکراین و روسیه در منطقه رخ داده مسئله انرژی و سوخت به یک بحران بین المللی مهم تبدیل شده است و آمریکایی ها تلاش می کنند رابطه خود را با سعودی ها احیا کنند و سفر بایدن به عربستان برای دوشیدن این کشور است.

وی تصریح کرد: همچنین بایدن به دنبال رفع مشکلات به وجود آمده بعد از جریان قتل قاشقچی بین دو کشور است.

نماینده مردم باخزر، تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و بحران انرژی موجود در غرب، متذکر شد: آمریکا به دنبال ورود عربستان به بازار انرژی است تا عربستان با تامین سوخت مورد نیاز غرب این بحران را رفع کند.

جهان آبادی همچنین با اشاره به وضعیت بد اسرائیل در منطقه، گفت: اسرائیلی ها در منطقه وضعیت خوبی ندارند. وضعیت سیاسی و داخلی اسرائیل دچار چالش شده است و از طرفی حضور آنها در منطقه در مقابل ایرانی‌ها به شدت آسیب پذیر شده است. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر که آمریکایی ها در مذاکرات اتمی با ایران به توافقی نرسیده اند، برای فشار بیشتر بر ایران به دنبال حمایت از اسرائیل و تقویت آنها هستند لذا بایدن در این سفر به دنبال ارتباط بیشتر اسرائیل با کشورهای عربی می باشد فشار برایران است تا ایران را پای میز مذاکرات مجبور به قبول خواسته های خود کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول