اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

چرا عربستان برای بایدن هم مانند ترامپ گاوی شیرده است؟

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر بایدن به غرب آسیا گفت: دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا نگاه گاو شیرده به عربستان را داشته و دارند.

چرا عربستان برای بایدن هم مانند ترامپ گاوی شیرده است؟

یاسر ارشادمنش کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت: رئیس‌جمهور آمریکا از ۲۲ تا ۲۵ تیرماه اولین سفر خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به منطقه غرب آسیا خواهد داشت و در این سفر چند موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه‌های اقتصادی، نظامی و دیپلماسی دنبال خواهد کرد.

وی افزود: بایدن در سفر خود به تل‌آویو به بررسی اوضاع متشنج داخلی رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت و سعی خواهد کرد با توجه به تغییر پی در پی دولت، نبود ثبات سیاسی در این رژیم را مورد رسیدگی و بررسی قرار دهد.

این دکترای روابط بین‌الملل اظهار داشت: همچنین در جریان این سفر بایدن بررسی بحران استخراج گاز در دریای مدیترانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد رسیدگی قرار خواهد داد. به ویژه اینکه این موضوع مورد مناقشه رژیم صهیونیستی و لبنان است و سید حسن نصرالله هشدارهای لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با توجه به ارسال پهپادهای خود به این منطقه به رژیم صهیونیستی داده است.

ارشادمنش خاطرنشان کرد: همچنین در جریان این سفر بررسی قدرت گرفتن حزب‌الله در حوزه نظامی در بعد پهپاد و موشک در دستورکار رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد.

وی افزود: هدف رئیس‌جمهور آمریکا از سفر به عربستان اعتمادسازی و تثبیت عادی‌سازی روابط علنی بین رژیم صهیونیستی و عربستان ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌هان هر دو نگاه گاو شیرده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عربستان داشته و خواهند داشت و در این سفر رئیس‌جمهور آمریکا سعی می‌کند تا عربستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بالا بردن تولید نفت خود تا 14 میلیون بشکه در روز تشویق کند.

ارشادمنش خاطرنشان کرد: همچنین آمریکا سعی می‌کند تا با سفر به عربستان محبوبیت داخلی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از لحاظ سیاسی تقویت کند به ویژه اینکه آمریکا و غرب از بحران انرژی و نفت رنج می‌برند.

وی افزود: علاوه بر این، فروش بیشتر سلاح به کشورهای منطقه در جریان سفر بایدن به منطقه در دستورکار آمریکا قرار دارد و فروش سلاح در این دوره می‌تواند به ایالات متحده کمک کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: بایدن سعی دارد تا با کشورهای حوزه خلیج فارس پیمان ناتوی عربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و از این طریق به زعم خودشان بررسی راه‌های مقابله با جمهوری اسلامی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار خود داشته باشند.

ارشادمنش خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا تلاش دارد تا در این سفر به کشورهای منطقه مثلا این هشدار را بدهد که ایران تحریم است و حق ندارند به ایران نزدیک شوند؛ چرا که عربستان سعودی احتمال دارد سفارت خود در ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازگشایی کند و اردن و قطر برای ایجاد روابط با جمهوری اسلامی ایران چراغ سبز نشان دادند.

وی افزود: همچنین بایدن سعی دارد به کشورهای عربی تاکید کند در صورتی که با جمهوری اسلامی ایران به برجام دیگری رسیدند، بدون هماهنگی با این کشورها نخواهد بود و منافع کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ت 69

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول