اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتقاد وزیر دفاع طالبان از عملکرد مقامات ارشد این گروه

وزیر دفاع طالبان به دنبال پایین آوردن پرچم طالبان توسط مخالفان این گروه در ولایت بغلان از مقامات ارشد این گروه انتقاد کرد و گفته است برخی فرماندهان به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

انتقاد وزیر دفاع طالبان از عملکرد مقامات ارشد این گروه

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «ملا محمد یعقوب مجاهد» وزیر دفاع طالبان از مقامات ارشد این گروه در خصوص اتفاقات رخ داده در ولایت بغلان انتقاد کرد. 

ملایعقوب که اخیرا به قطر سفر کرده است، در یک کلیپ صوتی به پایین آوردن پرچم طالبان توسط مخالفان این گروه در ولایت بغلان واکنش نشان داده است. 

وی گفته است که فرماندهان طالبان در شهرستان خوست‌فرنگ بغلان وظیفه خود را به درستی انجام نداده و این موضوع باعث وقوع این اتفاق شده است.

این در حالی است که مدتی قبل جبهه پنجشیر ویدیویی را منتشر کرد که مدعی شده بود اعضای این جبهه در یکی از شهرستان‌های بغلان پرچم طالبان را به پایین کشیده و این شهرستان را به کنترل خود درآوردند. 

وزیر دفاع طالبان در ادامه این کلیپ صوتی از مقامات ارشد طالبان نیز انتقاد کرده و گفته است که در چنین شرایط حساسی مقامات دولتی یا در خانه خود هستند یا برای زیارت عازم مکه شدند. 

این اظهارات در شرایطی است که برخی منابع خبری گزارش دادند که ۱۰۷ مقام‌های طالبان به‌طور دسته جمعی برای ادای حج به عربستان سفر کردند. 

ملایعقوب تاکید کرده است که هرکس باید به وظیفه خود عمل کند و نباید مسئولیت خود را به دیگران واگذار کند. 

این در حالی است که جبهه پنجشیر مدعی است که اعضای این گروه در بخش‌های مختلف افغانستان از جمله پنجشیر و بغلان حضور داشته و به مواضع طالبان حمله می‌کنند، موضوعی که طالبان آن را بارها رد کرده است.

قطر به‌دنبال امضای توافقنامه امنیتی با افغانستان

پیش از این سرپرست وزارت دفاع طالبان گفته بود که در سفرش به قطر با مقام‌های این کشور بر روی همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های امنیتی و دفاعی گفت‌وگو کرده‌ است.

 

 

ملا محمدیعقوب مجاهد اظهار داشت: از مقام‌های قطری برای تامین مالی نیروهای طالبان کمک خواسته، چراکه یک کشور اسلامی است.

وی افزود که ساخت پاسگا‌ه‌های امنیتی و همکاری‌های فنی برای حفاظت از مرزها نیز از دیگر خواست‌های او از قطر بوده است.

احمد مسعود: خواهان آغاز جنگ دیگری در افغانستان نیستم

احمد مسعود، رهبر جبهه پنجشیر نیز در گفتگو با یک شبکه آلمانی گفته است که: در حال حاضر جبهه مقاومت 3 هزار نیروی نظامی دارد که عمدتا از نظامیان دولت گذشته هستند و همچنین افراد داوطلبی هستند که به دنبال مقاومت در برابر طالبان بوده و ما در نظر داریم تعداد نظامیان را به مرور افزایش دهیم. 

 

 

وی افزود: در حال حاضر فرصتی برای صلح و آشتی ملی در افغانستان به وجود آمده و با مشارکت مردم در آینده این کشور می‌توان بحران را به پایان برد (بیشتر بخوانید). 

به گزارش فارس، پنجشیر آخرین ولایتی بود که یک ماه در مقابل طالبان مقاومت کرد، اما پس از شکست گفتگوها به تصرف این گروه در آمد، پس از آن اعضای ارشد این جبهه به تاجیکستان رفته و مدعی شدند که به جنگ علیه طالبان ادامه خواهند داد. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول