اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ زیست عفیفانه عامل پیشرفت جوامع است

بحث احیای دریاچه ارومیه، ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، حذف عوارض بر صادرات محصولات کشاورزی، عفاف و حجاب و افزایش حقوق نیروهای نظامی از محورهای مهم تذکرات شفاهی نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس بود.

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ زیست عفیفانه عامل پیشرفت جوامع است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه 21 تیر پارلمان در تذکرات شفاهی خود به موارد ذیل اشاره کردند.

نماینده گچساران در مجلس: آقایان در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی گچساران کوتاهی کرده اند

سیدناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران در مجلس در تذکر شفاهی خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در جهت اجرای اصل 121 قانون اساسی، قانون ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ایجاد 13 منطقه ویژه اقتصادی با توجه به مصوبه سال 99 مجلس شورای اسلامی تحت عنوان لایحه یک فوریتی مطابق اصل 110 قانون اساسی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور به دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ شد. آقایان در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی گچساران کوتاهی کرده اند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان گچساران در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و امکان تولید محصولات باکیفیت با استفاده از انتقال فناوری های پیشرفته و ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه، همچنین تسهیل در صادرات و واردات در تحقق ایجاد این منطقه اقتصادی کوتاهی شده، از وزیر امور اقتصادی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد خواهان توجه و حل مشکل منطقه ویژه اقتصادی گچساران هستم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس: زنگ خطر خشکی دریاچه ارومیه به صدا در آمده است

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است و به احتمال زیاد تا پایان تابستان امسال جنوب دریاچه به کلی خالی از آب خواهد شد و این یعنی اینکه زنگ خطر به صدا درآمده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم آذربایجان نگران شرایط وخیم دریاچه ارومیه هستند، سطح عرصه آبی دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 1294 کیلومتر مربع کاهش پیدا کرده است. تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه 15.5 میلیارد مترمکعب بوده که هم اکنون به 2.4 میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کرده است. مردم سال‌ها به امید وعده‌ها به انتظار احیای دریاچه ارومیه نشسته‌اند اما امروز شاهد حال نزار زیست محیطی این پهنه آبی هستیم هر چند آب انتقالی از تونل کانی‌سیب برای احیای دریاچه ارومیه کافی نیست اما اتمام هر چه سریعتر آن مطالبه جدی نمایندگان مردم در خانه ملت است.

وی افزود: رأی بالای نمایندگان مجلس به طرح تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه حکایت از نگرانی عمیق نمایندگان ملت دارد. پایان پروژه‌های انتقال 95 میلیون مترمکعبی آب سد سیلوه و انتقال 302 میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ارومیه و تبریز درخواست جدی مردم است. در نامه‌ای که به رئیس جمهور نوشته‌ام از ایشان خواستم به جهت اهمیت موضوع خود رأسا اقدام به تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه نماید.

تذکر نماینده داراب در مجلس به وزیر کشاورزی درباره حذف عوارض بر صادرات محصولات کشاروزی

محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس هم در تذکر شفاهی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به نبود اراده لازم در مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان فارس، شخصاً به موضوع کمبود متخصص، پزشک عمومی و تجهیزات پزشکی در بیمارستان های امام حسن مجتبی (ع) و امام موسی کاظم (ع) زرین دشت و شهدای فورگ ورود کرده و مشکل را برطرف کنید.

وی در تذکری خطاب به وزیر نفت درخصوص تامین سوخت موتورهای دیزل بخش کشاورزی تصریح کرد: با توجه به نشست برگزار شده در کمیسیون کشاورزی با حضور رئیس ستاد مبارزه با قاچاق و وزرای نفت و جهاد کشاورزی، مقرر شد نسبت به تامین سوخت موتورهای دیزل بخش کشاورزی اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تذکر به رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت کامل پول گندمکاران، به وزیر جهاد کشاورزی نیز درباره حذف عوارض بر صادرات محصولات کشاورزی تذکر داد.

نماینده قزوین در مجلس: زیست عفیفانه عامل اساسی سعادت و پیشرفت جوامع است

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس نیز در تذکر شفاهی اظهار داشت: از رئیس مجلس و هیات دولت تقاضامندم هر چه سریعتر میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تعیین تکلیف کنند، چرا که حدود 4 ماه است چشمان این قشر پیشکسوت و زحمتکش منتظر ابلاغ تصمیم نهایی خردمندانه و دلسوزان مسئولان امر است که تطابق با مصوبه شورای عالی کار داشته باشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عفاف و حجاب افزود: روز ملی عفاف و حجاب متذکر می شوم که بررسی عملکرد دستگاه ها در حوزه زیست عفیفانه در مجلس نشان می دهد که ضمن ایجاد بارقه های امید از فعالیت های جدید دولت سیزدهم در احیا و بازآفرینی فرآیندهای اجرای مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین حوزه حجاب و عفاف و انطباق با موازین شرعی، اما این اقدامات بسیار قلیل، محدود، ناکافی و جزیره ای است و پاسخگوی نیاز جامعه جوان کشور نیست.

نماینده مردم قزوین تصریح کرد: ما همچنان مطالبه گر فعالیت های گسترده و شبکه ای خانواده محور در حوزه تقویت دینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و زیست عفیفانه هستیم. دستگاه های اجرایی در حوزه برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی نمودن سبک زندگی ایرانی اسلامی مطابق با گام دوم انقلاب، هنوز کارنامه موفقی ندارند. تا چه زمان باید نظاره گر رشد طلاق، نابسامانی های اخلاقی و فرزندان طلاق در کشور باشیم؟

محمدبیگی تاکید کرد: امروز دشمنان در جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی برای حیا گریزی جامعه، خصوصاً ملل مسلمان هزینه های هنگفت دلاری می کنند تا با انحراف نسل های جدید از اصول اخلاقی و پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سعادت ملت ها جلوگیری کرده و به خوی استکباری خودشان ادامه دهند.

محمدبیگی یادآور شد: دختران عزیز ما بدانند که زیست عفیفانه عامل اساسی و زیرساختی سعادت و پیشرفت جوامع است.

نماینده مردم خمین در مجلس: دولت نسبت به اجرای قانون در خصوص افزایش حقوق نیروهای نظامی عمل کند

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس در تذکر شفاهی اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرمایند برگزیده‌ترین فرمانده سپاه کسی است که از همه بیشتر به سربازان کمک کند و امکانات مالی بیشتری در اختیار آنان قرار دهد تا در زمان نبرد با دشمن دغدغه‌ای از این حوزه نداشته باشند. یکی از بخش‌هایی که همواره پای کار نظام و مردم ایستاده و سینه خود را سپر بلای وطن کرده است نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هستند.

وی افزود: به رغم اینکه عده‌ای از مردم تصور می‌کنند این قشر به لحاظ معیشتی مشکلی ندارند اما نیروهای نظامی به لحاظ معیشتی در مشکل هستند. از آنجا که شغل این افراد تهدیدآمیز است نمی‌توانند در مشاغل دیگر نیز مشغول به کار شوند و لذا در بودجه امسال ما حقوق و مزایای این قشر را ۲۰ درصد بالاتر از کارمندان دولت درنظر گرفتیم اما عملا این اتفاق نیفتاده و افزایش نیافته است. انتظار می‌رود دولت نسبت به اجرای قانون در خصوص افزایش حقوق نیروهای نظامی عمل کند.

نماینده مردم خمین در مجلس بیان داشت: مبالغی که به عنوان مستمری بیمه روستایی به روستاییان پرداخت می‌شود با شرایط اقتصادی سازگار نیست. پرداخت ماهانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان به روستاییان پاسخگوی کدام نیاز آن‌ها می‌باشد. این مبلغ توهین به روستاییان است. انتظار می رود دولت چاره ای برای اصلاح وضع موجود بیاندیشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر به رئیس جمهور تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه ای مهم و در واقع تلفیقی از چند وزارتخانه است بنابراین رئیس جمهور باید هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف وزیر آن اقدام کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول