اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

راه‌اندازی اولین آزمایشگاه تشخیص بیماری‌های عفونی تولید مثل کشور در یزد

مسئول فنی آزمایشگاه مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی یزد گفت: اولین آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های عفونی تولید مثل کشور در این استان راه اندازی شد.

راه‌اندازی اولین آزمایشگاه تشخیص بیماری‌های عفونی تولید مثل کشور در یزد

دکتر احسان فراشاهی، مسئول فنی آزمایشگاه مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به اهمیت وجود ظرفیت‌های مختلف علمی و آزمایشگاهی در کشور و به ویژه در استان یزد، اظهار کرد: ایران سرشار از ظرفیت‌های علمی و انسانی شاخص در حوزه‌های آزمایشگاهی و پزشکی است که در صورت حمایت و تقویت نقش مهمی در خودکفایی ملی در این حوزه ایفا می‌کنند.

وی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد را سندی محکم و شاخص برای بیان ظرفیت‌های موجود علمی و انسانی در ایران دانست و افزود: در راستای ارتقای فرآیند‌های بهداشتی و درمانی تولید مثلی اولین آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های عفونی تولید مثل کشور در این پژوهشکده راه‌اندازی شد.

دکتر فراشاهی گفت: در این آزمایشگاه عفونت‌های منتقله جنسی از قبیل هیومن پاپیلوما ویروس، کلامیدیا تراکوماتیس، ناسره گنوره آ و مایکوپلاسما انجام می‌شود.

مسئول فنی آزمایشگاه با بیان این‌که عفونت‌ها می‌توانند سلامتی جنین را تهدید کنند و یا بر روی اسپرم و تخمک تاثیر گذار باشند، تصریح کرد: با تشخیص به موقع عفونت‌ها شانس باروری موفق تا ۳۰ درصد در زوجین نابارور افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به انجام تست با تعرفه دولتی در این مرکز خاطرنشان کرد: این دستاورد علاوه بر خودکفایی در درمان ناباروری، در کاهش هزینه‌ها نیز اثر چشم گیری داشته است.

دکتر فراشاهی در پایان سخنان خود گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است به زودی، انجام سایر تست‌های بیماری‌های عفونی تولید مثل نیز در این پژوهشکده محقق شود.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول