اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مقابله با بحران زوال جنگل زاگرس در گرو بسیج تمام قوا

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با بحران زوال جنگل زاگرس نیازمند بسیج همه قوای دولت و ملت و گروه‌های جهادی و مردم نهاد است.

مقابله با بحران زوال  جنگل زاگرس در گرو بسیج تمام قوا

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین گودرزی در جلسه بررسی آخرین وضعیت جنگل‌های زاگرس که با حضور وزیر جهادکشاورزی و سازمان‌های مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: با سوال از وزیر کشاورزی وقت در سال ۱۳۹۹ و پیگیری برای تشکیل کمیته ملی راهبری صیانت از جنگل زاگرس با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور وقت و با عضویت ۱۶ وزارتخانه و نهاد، این کمیته تشکیل شد و ۴ مرداد ۱۴۰۰ سند ملی صیانت از بوم‌سازگان جنگل زاگرس به عنوان سند بالادستی ابلاغ شد، اما با جا به جایی دولت مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفت.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ضمن مهم شمردن مبارزه با آفت کرم برگ خوار که اخیرا در کهگیلویه و بویراحمد و چند استان رویشی زاگرس رخ داده، گفت: فروکاستن بیماری زوال جنگل زاگرس به کرم برگ خوار و تبدیل آن به مسأله اصلی، خطر پاک کردن صورت مسئله و بی‌توجهی به بیماری زوال دسته جمعی و آفت زدگی یک و نیم میلیون هکتار برابر با ۱۸ میلیون اصله درخت بلوط جنگل زاگرس است که بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد آفت زده یا خشک شده‌اند.

وی خواستار رسیدگی کامل و جامع به همه ابعاد آسیب دیدگی جنگل زاگرس شد و افزود: در هریک از دو استان ایلام و لرستان ۶۰۰ هزار هکتار از جنگل زاگرس دچار آفت زدگی شده، اما در جلسه امروز وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی متولیان این دو استان حضور نداشتند که نشان از غلبه نگاه مقطعی و روزمرگی بر اقدامات است.

گودرزی تصریح کرد: لازم است با پهنه بندی مناطق آلوده زاگرس و استقرار و پایش مستمر این مناطق به مبارزه با این بحران ملی بپردازیم.

گودرزی تاکید کرد: مبارزه با بحران زوال جنگل زاگرس نیازمند بسیج همه قوای دولت و ملت و گروه‌های جهادی و مردم نهاد است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها راه حفظ و صیانت از جنگل زاگرس تبدیل آن به مسأله ملی است، گفت: خوشبختانه عموم ملت ایران به ویژه استان‌های رویشی زاگرس آماده بسیج عمومی برای مهار این بحران زیست محیطی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول