اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس فلسطینی: آمریکا در پی احداث مقر جاسوسی در قدس اشغالی است

یک کارشناس فلسطینی گفت که احداث مجتمع دیپلماتیک آمریکا در قدس اشغالی، صرفا برای جاسوسی از مردم این شهر و به سود رژیم صهیونیستی است.

کارشناس فلسطینی: آمریکا در پی احداث مقر جاسوسی در قدس اشغالی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز حقوقی «حمایت از اقلیت عرب در اسرائیل» (عدالت) از یک طرح آمریکایی-اسرائیلی برای احداث یک مجتمع دیپلماتیک وابسته به سفارت واشنگتن در شهر قدس اشغالی که بر روی زمین‌های فلسطینیان احداث خواهد شد، پرده برداشت.

«راسم عبیدات» کارشناس فلسطینی مسائل قدس ضمن هشدار درباره این طرح، تأکید کرد که اقدام مذکور، یک نشانه خطرناک است؛ چرا که آمریکا از این مجتمع علیه مردم فلسطین استفاده خواهد کرد.

عبیدات به خبرگزاری فلسطین الیوم گفت که طرح ساخت مجتمع دیپلماتیک آمریکا در قدس، تلاش تازه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی است تا بتواند به بهانه قانون املاک افراد غائب، اراضی ساکنان قدس را هر چه بیشتر اشغال کند.

وی تصریح کرد، مسئولان صهیونیست، در راستای یهودی‌سازی قدس اشغالی، اراضی شهروندان را تصاحب می‌کنند؛ به نحوی که این شهر، یهودی شده است و مردم فلسطین، هیچ جایی در آن ندارند.

این تحلیلگر فلسطینی خاطر نشان کرد، یکی از اهداف احداث این مجتمع، این است که به یک نقطه اطلاعاتی تبدیل شود و سفارت آمریکا بعد از جاسوسی، اطلاعات کاملی از مردم فلسطین به ویژه ساکنان قدس در اختیار صهیونیستها قرار دهد.

عبیدات در پایان گفت که آمریکا تصمیمی اتخاذ نمی‌کند که به سود ملت و مسئله فلسطین باشد.

مرکز حقوقی حمایت از اقلیت عرب در اسرائیل خبر داد که ادله جدیدی درباره  طرح مشترک آمریکایی-اسرائیلی مربوط به احداث این مجتمع که قرار است بر روی زمین‌های متعلق به فلسطینیان احداث شود، در اختیار دارد.

این مرکز همچنین اعلام کرد که جمعی از صاحبان اصلی این زمین‌ها اعم از فلسطینیان ساکن قدس شرقی و برخی دیگر که تابعیت آمریکایی نیز دارند از فرصت سفر بایدن به فلسطین اشغالی استفاده کرده و خواستار لغو فوری اجرای این طرح شدند.

بر اساس آرشیو مربوط به مالکیت زمین‌های فوق، این زمین‌ها متعلق به آوارگان فلسطینی و کسانی است که از فلسطین مهاجرت کرده است و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۵۰ با استناد به قانون املاک غائبان به صورت غیرقانونی آن را مصادره کرده است.

طبق تحقیقات مرکز عدالت، اسناد به دست آمده نشان می‌دهد که این زمین‌‌ها متعلق به خانواده‌های فلسطینی است که پیش از سال ۱۹۴۸ و در زمان قیمومیت انگلیس به این کشور اجاره داده شده و پس از آن از صاحبان اصلی مصادره شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول