اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری نهمین جشنواره گردشگری آداب و رسوم محلی چاشم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری نهمین جشنواره گردشگری آداب و رسوم محلی روستای هدف گردشگری چاشم با حضور مسؤولان کشوری خبر داد.

برگزاری نهمین جشنواره گردشگری آداب و رسوم محلی چاشم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری نهمین جشنواره گردشگری آداب و رسوم محلی چاشم با حضور مسؤولان کشوری و استانی و مردم علاقه‌مند در این روستای هدف گردشگری خبر داد.

وی بیان کرد: این جشنواره 23 و 24 تیرماه در روستای هدف گردشگری چاشم واقع در شهرستان مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: برپایی نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و سوغات و محصولات تولیدی روستایی ازجمله آش و نان محلی، دم‌نوش و ...، اجرای گروه‌های آئینی و موسیقی مقامی و محلی، همایش پیاده‌روی خانوادگی، ویزیت رایگان پزشکان و پاک‌سازی معابر و طبیعت روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره گردشگری دوروزه است.

کرم‌زاده، رصد ستارگان، اجرای بازی‌های بومی و محلی و اجرای مراسم آئینی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد و گفت: معرفی روستای هدف گردشگری چاشم، آئین‌های سنتی روستا، تولیدات بومی و محلی منطقه، جذب گردشگر و افزایش روحیه شادابی و نشاط در مردم ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

روستای چاشم در فاصله ۲۴ کیلومتری شمال مهدی‌شهر و ۴۸ کیلومتری شمال سمنان در دامنه کوه نیزوا واقع شده است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول