به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، فرشاد مهدیپور داور بخش خبر، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش و تیتر دومین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) اظهار کرد: در طول سال و بهویژه در ایام خاص ولادت و شهادت امام رضا(ع) شاهد برپایی پویشهایی در سراسر کشور هستیم که شور و حال، طراوت، تازگی و جذابیت را در روح و جان مردم کشورمان ایجاد میکند و بدون شک این اتفاق حاصل کرامت و برکت خود حضرت است.
وی افزود: نکته مهم درباره این پویشها و رویدادهای مشابه، نقش رسانه در شکلگیری و استمرار آنهاست که وظیفه بازنمایی و انعکاس گسترده آنها را بر عهده دارد و به توسعه فرهنگ رضوی کمک میکند.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: تمام قالبهای رسانهای، از محتوای تولیدشده برای تلفن همراه یا خبر، گزارش و دیگر قالبهای رسانهای در این زمینه مؤثر است و بستر ترویج این فرهنگ ناب را فراهم میکند.
وی یادآور شد: جشنواره رسانهای امام رضا(ع) نیز شامل قالبها و بخشهای مختلفی است که زمینه تولید محتوای رسانهای گوناگون و متنوع را فراهم کرده است و همه این قالبها میتواند باعث ترویج فرهنگ رضوی و تقویت ارتباط مردم با حضرت رضا(ع) شود.
مهدیپور ارزیابی خود درباره آثار ارسالی به این دوره از جشنواره را نیز ارائه و اظهار کرد: لطف، محبت و توجه به حضرت رضا(ع)، یک ویژگی و شاخص مشترک در آثار این دوره بود که ابراز محبت مردم به ساحت علی بن موسیالرضا(ع) را در قالبهای مختلف به نمایش گذاشته بود.
داور جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا(ع) در خصوص کیفیت آثار بخش خبر، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش و تیتر نیز گفت: آثار دریافتی این بخش با موضوع امام رضا(ع) و شاخص توسعه فرهنگ رضوی فاصله داشت و مشخص کرد که این حوزه نیازمند توجه بیشتری است و باید برای ارتقای کیفی آن برنامهریزی کرد.
مهدیپور ابراز کرد: در برخی از بخشهای جشنواره، امکان انتخاب یک اثر کاملاً ممتاز و ویژه را نداشتیم که بخشی از این مشکل مربوط به پدیدآورندگان و سوژهها و موضوعات انتخابی آنها بود و نیازمند آسیبشناسی است.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: امیدوارم با اتخاذ تدابیری همچون برگزاری کارگاههای آموزشی، این ضعف مشاهدهشده در برخی آثار جشنواره رفع شده و کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه در دورههای آتی ارتقاء یابد.
انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲