اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مشکل حل نشده کمیته المپیک برای انتخابات/ فدراسیون‌های بلاتکلیفی که قوز بالاقوز شدند!

با اداره چند فدراسیون المپیکی با سرپرست مشکل کمیته ملی المپیک برای انتخابات همچنان پابرجاست.

مشکل حل نشده کمیته المپیک برای انتخابات/ فدراسیون‌های بلاتکلیفی که قوز بالاقوز شدند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با رای مجمع کمیته ملی المپیک قرار است انتخابات 6 شهریورماه برگزار شود به همین منظور از 25 تیرماه فراخوان مربوط به ثبت‌نام برای کاندیداتوری اعلام خواهد شد اما مشکلی که هنوز برای کمیته ملی المپیک باقی مانده و حل نشده مربوط به بلاتکلیفی فدراسیون‌هایی است که با سرپرست اداره می‌شوند.

باتوجه به اینکه طبق اساسنامه کمیته اعضای المپیکی باید اکثریت مجمع را تشکیل دهند اما با مشکلاتی که تعدادی از فدراسیون‌ها دارند مشخص نیست تا روز مجمع این حداکثر بودن المپیکی‌ها حفظ شود یا خیر. این مشکلی است که کمیته ملی المپیک برای برگزاری انتخابات پیش رو دارد و بارها سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مورد آن با وزیر ورزش صحبت کرده است.

فدراسیون‌های فوتبال، دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک، شمشیربازی، وزنه‌برداری با سرپرست اداره می‌شوند، انتخابات فدراسیون سوارکاری باطل شده و هنوز سرپرستی برای آن معرفی نشده و دوره 4 ساله پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون هم اوایل مرداد به پایان می‌رسد.

سیدرضا صالحی‌امیری درباره بلاتکلیفی فدراسیون‌های المپیکی و حضور سرپرست در انتخابات، گفت: این سوال را باید از وزارت بپرسید من که مسئول برگزاری مجامع فدراسیون‌ها نیستم. در جلسه هم‌اندیشی روسای فدراسیون‌ها و در جلسه با وزیر دائم این مسئله را متذکر شدم انتخابات فدراسیون‌های المپیکی برگزار شود‌. تعجب می‌کنم شما این سوال را باید از وزارت بپرسید‌.

وی افزود: مرجع ما اساسنامه و تفسیر آن کمیته بین‌المللی المپیک است. هر جا ابهامی باشد از IOC می‌پرسیم. در اساسنامه رئیس فدراسیون ذکر شده نه سرپرست و کسی که رای مجمع را گرفته صلاحیت حضور در انتخابات را دارد. غیبت هم مشخص است مثلاً ممکن است عزیزی در حج باشد یا سفر، در این صورت یک عضو منتخب از سوی هیات رئیسه معرفی می‌شود.

مسئولان کمیته ملی المپیک می‌گویند در حال حاضر اعضای المپیکی‌های مجمع نصف به علاوه یک هستند و در صورتی که مشکلی پیش نیاید و انتخابات فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری حل شود می‌توان به برگزاری انتخابات کمیته هم امیدوار بود. صالحی‌امیری برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات کمیته ملی المپیک از مسئولان وزارت ورزش درخواست کرده است تا انتخابات فدراسیون‌ها را به سرعت برگزار کنند.

حالا باید دید با این شرایط، برگزاری انتخابات چند فدراسیونی که رئیس ندارند در طول یک ماه آینده به چه صورت خواهد بود. آیا وزارت ورزش می‌تواند با روشن کردن تکلیف ریاست فدراسیون‌های المپیکی به برگزاری انتخابات کمیته کمک کند یا ممکن است با شرایط موجود تغییراتی در اعضای مجمع به وجود بیاید؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول