اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

برخی به اموال تامین اجتماعی دست‌درازی کردند/ بنایی برای افزایش قیمت دارو نداریم

مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین دستگاه خدمت دهنده درمانی و بهداشتی است و ۳۸۸ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی و درمانگاه را دارا است .

برخی به اموال تامین اجتماعی دست‌درازی کردند/ بنایی برای افزایش قیمت دارو نداریم

به گزارش خبرنگار گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی در نشست خبری با رسانه‌ها درباره خدمات این سازمان به جامعه هدف خود، اظهار کرد: تأمین اجتماعی سازمانی اجتماعی و اقتصادی است و با ۱۸ خدمت کلان در حوزه بیمه و درمان  و بیش از ۱۴۰ هزار پرسنل فعالیت می کند.

وی افزود: این سازمان ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و امروز به عنوان بزرگترین دستگاه یا نهاد عمومی در حال خدمت رسانی است و از ۷۰ درصد بیمه های اجتماعی تامین اجتماعی ۵۳درصد را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین دستگاه خدمت دهنده درمانی و بهداشتی است و ۳۸۸ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی و درمانگاه را دارا است و با بیش از ۵۰ هزار طرف قرارداد خریدار راهبردی بیمه سلامت خدمت می‌کند و جا دارد از کادر درمان فعال در ایام کرونا که ۳۰۰ هزار خدمت ارائه داده‌اند قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد: امسال در این سازمان سیاست های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد که این سیاست‌ها، راهبردهای کلان ما برای مواجهه با چالش های پیش روی ما را تجسم کرده و امسال تمرکز راهبردی ما بر روی رفع بخشی از چالش ها است.

موسوی با اشاره به وضعیت پرداخت بدهی‌ها، ابراز کرد: ما وقتی صندوق را تحویل گرفتیم وضعیت ناپایداری را داشتیم و یکی از مشکلات ما در تحویل و استقرار ما در این سازمان مساله استقراض و انباشت بدهی به بانک‌ها بود که به عنوان ابربدهکار در روزهای اخیر از آن نام بردند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی های ما بازنشستگی های پیش از موعد را تشکیل داده و ضریب پشتیبانی صندوق ۴.۲ بود و حد استاندارد آن ۶ تا ۶.۵ بود و  نشان می داد خروجی و مصارف ما بر در آمد پیشی گرفته بود.

وی به راهبردهای سازمان برای برون از چالش‌های صندوق اشاره کرد و گفت: ما به ۸ راهبرد اصلی برای مقابله با مشکلات رسیده ایم. راهبرد‌ بیمه همگانی یکی از آن موضوعات مطرح بود که  ۲ طرح تحولی را آغاز کردیم؛ نخست بیمه خانوار ایرانی و دانشجویان بود که  در یک سال گذشته ۱ میلیون نفر تحت پوشش یمه های اجتماعی قرار گرفتند و ۷۰۰ هزار نفر در دوره دولت مردمی بوده است و ۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گرفتند. ۱۸۰ هزار نفرنیز در بیمه زنان خانوار نیز داریم و ضریب پشتیبانی صندوق نیز افزایش خواهد یافت. به طوری که پایداری در منابع رقم می‌خورد و  هدف ما این است که امسال نیز یک میلیون نفر دیگر بیمه خواهند شد و تا پایان سال این هدف محقق می‌شود.

موسوی درباره افتتاح پروژه‌های درمانی از سوی تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ پروژه درمانی را مناطق درمانی را افتتاح کردیم و امسال نیز ۱۹ پروژه درمانی در مناطق کمتر توسعه یافته افتتاح خواهد شد.

مدیر سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش وام قرص الحسنه به بازنشستگان، ابراز کرد: وام قرض الحسنه به بازنشستگان افزایش یافته و مبلغ آن امروز به ۱۲ میلیون تومان رسیده است،  امسال بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را پرداخت می کنیم.بیش از این ۲۹۰ هزار وام بوده که به بازنشستگان ۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به دیگر اقدامات برای رفاه بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰۰ هزار بازنشسته را به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

موسوی گفت: یکی از راهبرد های ما مبارزه با فساد و صیانت از اموال سازمان بوده که همیشه متاسفانه برخی ها نسبت به اموال سازمان دست درازی کرده اند مواجهه جدی صورت گرفته و زیر ساخت‌های خوبی به سمت شفافیت و افشاکردن راه اندازی شده به طوری که امروز ۱۰۰ پرونده حقوقی را بررسی کردیم و ۲۰ پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به میزان تسویه بدهی سازمان، خاطرنشان کرد: امسال ۹۰هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی ما در بودجه پیش بینی شده وعزم دولت در وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی جدی است اما اصرار ما بر این است که با توجه به شرایط حوزه نقدینگی شرکت‌های دارای قدرت نقدشوندگی بالا و بررسی را به ما واگذار کنند تا بتوانیم ادای تعهد کنیم.

موسوی به پرداخت بدهی‌های این سازمان اشاره کرد و اذعان داشت:  با همکاری خوبی توانستیم عنوان ابربدهکار بانکی از سازمان دور کنیم و با با تسویه ۸۸ هزار میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها خود را از لیست ابر بدهکاران بدهکاری خارج کنیم و تبدیل به ابرطلب کار از کارفرمایان خصوصی و دولت تبدیل شویم.

وی درباره تمهیدات تامین اجتماعی در ساماندهی ارز دارو، عنوان کرد: بنای ما افزایش قیمت دارو نیست وظیفه ما در بخش بیمه ای جبران این مابه التفاوت است و قصد داریم روش پرداخت اصلاح شود و قرار است مابه التفاوت افزایش دارو را دولت تقبل کند. این مابه التفاوت به شکل اتوماتیک اعمال خواهد شد و مردم هزینه بیشتری پرداخت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول