اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت قریب به ۸ میلیون نفرشب اقامت از ابتدای تابستان در مازندران


سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از اقامت 7 میلیون و ۹۷۹ هزار و ۷۶ نفر گردشگر طی  اول تیرماه تا تعطیلات منتهی به عید قربان خبر داد.

ثبت قریب به ۸ میلیون نفرشب اقامت از ابتدای تابستان در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی ایزدی امروز درباره حضور مسافران در استان، با بیان اینکه سطح اشغال مراکز اقامتی استان اعم از هتل، متل، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی ۵۳ درصد بوده است، اظهار کرد: در ۱۹ روز اول تابستان ۷ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۷۶ نفر شب اقامت در استان مازندران به ثبت رسید.

وی اشاره به اینکه قریب به ۴۰ درصد اقامت درطرح خانه مسافر صورت گرفته است، افزود: ظرفیت اقامتی مازندران برحسب نفرشب اقامت، یک میلیون و ۲۴۶ هزار و یک‌هزار و ۱۷۷ نفر شب اقامت به طور رسمی و غیررسمی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، از وجود ظرفیت بیش از ۹۸ هزار نفر شب اقامت رسمی در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد:  ۳۵۱ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در مازندران فعالیت دارند که مورد توجه طبیعت‌ دوستان و علاقه‌مندان به حضور در روستاهای مازندران قرار دارد و سطح اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز بسیار بالا است.


ایزدی با اشاره به تعداد ۱۲۳ تاسیسات ساحلی،‌ ۱۲ کمپینگ در استان افزود:‌ ۸ مجتمع تفریحی گردشگری در مازندران فعال است که طی تعطیلات چهار روز گذشته با استقبال پرشور و پر تعداد گردشگران و مسافران روبرو بوده است.


وی به اقامت گردشگران در ۴۸ زائر‌سرای مازندران اشاره کرد و گفت: اقامت‌ موقت و تفرج در ۱۰۸ پارک‌های شهری مازندران نیز در تعطیلات عید قربان کم‌نظیر بود.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برگزاری جلسات طرح ساماندهی و ارتقاء خدمات سفرهای تابستان ۱۴۰۱ در استان اشاره ‌کرد و خاطر‌نشان کرد: این جلسات به طور منظم در چهار جلسه با حضور همه دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات سفر در استانداری برگزار شد و در همین راستا این جلسات در شهرستان‌ها‌ و فرمانداری‌های  استان برگزار شده تا تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی‌های ضروری درباره سفرهای تابستانه هم‌وطنان به مازندران انجام شود.

ایزدی، نظارت و‌ پشتیبانی همه دستگاه‌های مسوول در طرح ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر تابستان را ضروری برشمرد و گفت: برای آمادگی هر‌ چه بهتر در ارائه خدمات مناسب و مطلوب به گردشگران، هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و شهرستان بابل به تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای حضور متخصص  و کادر درمان انجام شده است.

وی از آماده‌باش کادر درمانی به‌ویژه آمبولانس‌ها  و تقویت پایگاه‌ها‌ی مستقر در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: نظارت بر اجرای دقیق و کامل دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر و پروتکل‌های بهداشتی نیز در حال انجام است.

گفتنی است، مازندران دارای ۶۳ هتل، ۵۱ متل، ۹۱ هتل آپارتمان، ۲۹۳ مجموعه بومگردی، ۴ هزار و ۹۳۹ خانه مسافر، ۸ مجتمع تفریحی، ۱۲۳ تاسیسات ساحلی، ۱۲ کمپینگ که در مجموع یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۷۷نفر شب اقامت رسمی و ۴۸ زایر سرا، ۴۷ اقامتگاه دولتی، ۳۰۶ تاسیسات ساحلی، ۹۷ کمپینگ، ۱۲۳ مدارس ۱۲۲ مناطق نمونه، ۷۶ هزار و ۶۴۰ ویلای استیجاری و ۱۰۸ پارک داخل شهر  در مجموع ۷۸ هزار و ۷۶۰ نفر شب اقامت غیررسمی است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از اقامت ۷ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۷۶ نفر گردشگر طی  اول تیرماه تا تعطیلات منتهی به عید قربان خبر داد. انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول