اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آزادی بیان به سبک آمریکایی؛ ژنرال سه ستاره تعلیق و بازخواست شد

ژنرال بازنشسته آمریکایی به دلیل واکنش نشان دادن به اظهارات همسر رئیس جمهور ایالات متحده، از قرارداد آموزشی خود تعلیق و تحت تحقیقات و بازجویی قرار گرفت.

آزادی بیان به سبک آمریکایی؛ ژنرال سه ستاره تعلیق و بازخواست شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر وجود آزادی بیان در این کشور و داشتن داعیه دفاع از این امر برای کشورهای دیگر، اما واقعیت در ایالات متحده به شکل دیگری رقم می‌خورد.

«گَری وُلِسکی» ژنرال بازنشسته آمریکایی به دلیل واکنش نشان دادن به اظهارات «جیل بایدن» همسر رئیس جمهور ایالات متحده، از قرارداد پیمانکاری خود تعلیق و تحت تحقیقات و بازجویی قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست»، جیل بایدن در تاریخ بیست‌وچهارم ژوئن در صفحه شخصی توئیتر خود از حکم دیوان عالی آمریکا درباره ممنوعیت سقط جنین در تمام ایالت‌های این کشور، انتقاد کرده بود.

این ژنرال بازنشسته سه‌ستاره نیز در واکنش به این انتقادات همسر رئیس جمهور آمریکا، در یک توئیت کوتاه نوشت: «خوشحالم که بالاخره متوجه شدی زن چیست». او اما دقایقی بعد این توئیت را پاک کرد.

انتقاد به جیل بایدن اما به مذاق ارتش آمریکا خوش نیامد و «سینتیا اسمیت» سخنگوی ارتش به واشنگتن‌پست گفت که «تئودور مارتین» فرمانده مرکز تسلیحات ترکیبی، وُلسکی را از قرارداد خود به‌عنوان مربی ارشد تعلیق کرد و باید در انتظار نتیجه تحقیقات فرماندهی باشد.

ولسکی ۶۰ ساله در این قرارداد، به همراه دیگر مقامات نظامی بازنشسته یا مقامات ارشد بازنشسته غیرنظامی به افسران ارتش، کارکنان و دانشجویان آموزش می‌داد.

به نوشته واشنگتن‌پست، او - که در جنگ‌های خلیج فارس، عراق و افغانستان برای ارتش آمریکا خدمت کرده بود - هنوز به درخواست اظهار نظر درباره این تعلیق پاسخ نداده است. کاخ سفید نیز از اظهار نظر خودداری کرده است.

پیش از این، فعالان مسائل حقوق بشری در آمریکا خبر دادند که از زمان صدور حکم دادگاه عالی این کشور برای لغو سقط جنین دسترسی به خدمات در این زمینه در ده‌ها ایالت به شدت محدود یا ناممکن شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول