اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات روس: بعید است از جنوب اوکراین خارج شویم

سفیر روسیه در انگلیس با بیان اینکه اوکراین دیر یا زود باید تصمیم بگیرد توافق صلح با روسیه امضا کند یا به ویرانی کشیده شود، گفت اگر تحریم‌ها علیه روسیه ادامه یابد، چرخش بزرگی به چین و شرق خواهند داشت.

دیپلمات روس: بعید است از جنوب اوکراین خارج شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آندری کلین» سفیر روسیه در لندن پیش‌بینی کرد که بعید است نیروهای روس از مناطق سراسر سواحل جنوبی اوکراین عقب‌نشینی کنند.

کلین در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز»، در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است درگیری در اوکراین پایان یابد، گفت احتمال عقب‌نشینی نیروهای تحت حمایت روسیه و نیروهای روس از جنوب اوکراین دشوار است زیرا نظامیان اوکراینی باید از تمام دونباس عقب رانده شوند.

وی با بیان اینکه روسیه تمام منطقه دونباس را آزاد می‌کند، توضیح داد: «البته پیش‌بینی خروج نیروهای ما از بخش جنوبی اوکراین دشوار است، زیرا ما قبلاً تجربه کرده‌ایم که پس از عقب‌نشینی، اقدامات تحریک‌آمیز شروع می‌شود و به همه مردم تیراندازی می‌شود».

به نوشته رویترز، سفیر روسیه اظهار داشت که اوکراین دیر یا زود باید تصمیم بگیرد یک توافق صلح با روسیه امضا کند یا «به لغزش از این تپه ادامه دهد» تا ویران شود.

کلین ادامه داد: «آیا تشدید تنش ممکن است؟ البته. اگر جریان تسلیحات به گونه‌ای سازماندهی شود که موقعیت استراتژیک-دفاعی ما را به خطر بیندازد، باید اقدامات جدی در برابر آن انجام دهیم».

وی با بیان اینکه غرب دلایل واقعی درگیری را درک نکرده و نگرانی‌های روسیه را نادیده گرفته است، گفت: «روایت آنها بسیار کوتاه است، روسیه علیه اوکراینِ بی‌گناه جنگ راه انداخته است. ولی این اصلا درست نیست».

این دیپلمات روس اضافه کرد: «اوکراین برای مدتی با کمک ایالات متحده و بریتانیا برای جنگ آماده می‌شد. فکر نمی‌کنم اروپا بفهمد ناسیونالیسم اوکراینی چیست. اگر تحریم‌ها علیه روسیه ادامه یابد، چرخش بزرگی به چین و شرق خواهیم داشت».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول