اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

الهامی: جنگ، جنگ قدرت است/ با این شرایط گواردیولا هم نمی‌تواند در تیم ملی نتیجه بگیرد، چه برسد به کی‌روش

سرمربی تیم فوتبال هوادار تهران گفت: در شرایط فعلی گواردیولا هم نمی تواند در تیم ملی نتیجه بگیرد، چه برسد به کی‌روش.

الهامی: جنگ، جنگ قدرت است/ با این شرایط گواردیولا هم نمی‌تواند در تیم ملی نتیجه بگیرد، چه برسد به کی‌روش

به گزارش  خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ساکت الهامی در حاشیه تمرین تیم هوادار تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عید سعید قربان را به مسلمانان جهان بخصوص مسلمانان کشورمان تبریک می‌گویم. می‌دانم چه چالش سختی را انتخاب کردم؛ این چالش نسبت به فصول گذشته سخت تر است. دوست دارم در این شرایط سخت قرار بگیرم. تیم خوبی داریم. از مالک، هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه تشکر می‌کنم که با بودجه‌ای که در توانشان بود بازیکنان‌مان را حفظ کردند.

وی ادامه داد: ابتدا برای حضورم در این تیم ترسی داشتم اما بازیکنان من را خیلی امیدوار کردند. می‌دانم چه سال سختی داریم و جنگ، جنگ قدرت است. همه جای دنیا همین است. اینکه گفته می‌شود چرا برخی تیم‌ها این همه با پول دولت خرید می‌کنند ولی همه جای دنیا این مسائل وجود دارد. تلاش می‌کنیم نماینده خوبی برای استان تهران باشیم.

الهامی در مورد اینکه حسینی بازیکن شما به استقلال رفت گفت: بله، او قطعاً از بازیکنان تاثیرگذار است. رفتار و توانمندی فنی خوبی دارد. از نظر فنی شناخت داشتم، اما باشگاه از نظر اخلاقی خیلی تعریف و تمجید می‌کردند اما این طبیعت فوتبال است که او به تیم دیگری رفت.

وی در مورد اینکه هدفش برای فصل آینده چیست، به دنبال قهرمانی در جام حذفی است و یا اینکه به فکر حفظ تیم در لیگ برتر است، اظهار داشت: در تمام بازی‌هایمان از روز اول فلسفه‌مان این است که بازی قابل احترامی ارائه بدهیم تا مردم و تیم‌های حریف از آن راضی باشند. شما در تراکتور و نساجی هم دیدید چه روزی که نساجی در رده پانزدهم جدول بود، چه تراکتور یازدهم جدولی را تحویل گرفتم بر مبنای تفکرات سرمربی و کادرفنی بازیکنان بازی می‌کردند و امسال هم همان رویه را ادامه خواهیم داد. با جوانانی که داریم در آینده از بازیکنان ما خیلی خواهید شنید و دنبال جایگاه قابل احترامی هستیم و نمی‌‌توانم بگویم در کجای جدول قرار می‌گیریم. اول خدا، دوم خدا و سوم همت بازیکنان مهم است.

الهامی در مورد لغو سفرش به آلمان برای حضور در کنگره مربیان اظهار داشت: این کنگره از سوی فیفا برگزار می‌شد، از مسئولان باشگاه ممنون هستم. از رحیمی، اسماعیلی و همچنین میرشاد ماجدی تشکر می‌کنم که کارهای ابتدایی سفرم را انجام دادند. هم دریافت ویزا و هم حضور در آلمان را. بلیت و هتلم در آلمان آماده است، اما شرایط تیمم طوری است که سخت است بتوانم در این کنگره شرکت کنم. 6 روز این کنگره طول می‌کشد، خود کنگره 4 روز زمان دارد و 2 روز هم در رفت و آمد هستیم. 9 روز مانده به مسابقات این کنگره برگزار می‌شود که کار خیلی سخت می‌شود. خودم دوست داشتم به این کنگره بروم ولی نشد. بهترین‌های دنیا در این کنگره حضور دارند البته به جز من. من اصلا در جریان کار نبودم و وقتی فدراسیون به من گفت چنین دعوت‌نامه‌ای آمده، از ایران فقط من و آقای هاشم خدادادی در این کنگره حضور خواهیم داشت.

وی در مورد دلیل انتخاب این دو نفر برای حضور در کنگره گفت: دلیلش را نمی‌دانم شاید رزومه دو سه سال اخیر را مقایسه کرده‌اند. خودم در جریان نبودم. البته آقای مرزبان هم تشریف دارند، البته با مرزبان من تماس گرفتم که وی گفت بله چنین کنگره‌ای برگزار می‌شود. خود مرزبان هم در این کنگره حضور دارد، اما هر طور بالا و پایین می‌کنم نمی‌دانم باید چه کنم. یک روز می‌گویم نمی‌روم اما باشگاه همه کارها را کرده و بلیت هم رزرو شده است. اگر به این کنگره بروم مجبوریم اردوی تیم را لغو کنیم، تا الان نظرم برای حضور در این کنگره منفی است.

سرمربی تیم فوتبال هوادار در مورد اینکه چه اتفاقی افتاد که شما فصل گذشته تیم خوب نساجی را رها کردید و ادامه همکاری با این تیم ندادید، اظهار داشت: امیدوارم این تیم در سوپرجام قهرمان شود. نساجی تیم با ریشه و با اصالتی است. مثل تراکتور و صنعت نفت در خانواده مردم است. و خوشحالم که چه زمانی که برای صعود به نساجی رفتم و چه پارسال قهرمان شدیم و بهترین نتیجه تاریخ باشگاه را گرفتیم، خوشحالم که مردم آن شهر یک هفته جشن و سرور برپا کردند. در مورد اتفاقات رختکن هم اگر بخواهم صحبت کنم باید بگویم این اتفاقات همه جای دنیا رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی در رختکن رد و بدل می‌شود که شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید، توقع من از باشگاه فقط حمایت بود آن هم بعد از بازی با آلومینیوم اراک، چیز دیگری نبود. من خودم از باشگاه خداحافظی کردم و بحث اخراجی هم نبود. در این وسط هم نمی‌دانم چه کسی اما گفتند که صدای رختکن ضبط شده بود. دوست نداشتیم این شرایط رقم بخورد. بازیکنان نبودند که چنین کاری کرده باشند. دوست نداشتم این شرایط رقم بخورد. چون در این داستان با آبرویم بازی شد از آنها نمی‌گذرم و واگذارشان می‌کنم به خدا و برای نساجی آرزوی موفقیت دارم و به خصوص حدادیان. مالک باشگاه، سیف‌الله پور مدیرعامل و بازیکنان باشگاه، بازیکنان و هم هواداران که در قهرمانی جام حذفی بیشترین نقش را داشتند اما کسی که این کار را کرد و به دروغ آن حرف‌ها را زد و آن شایعات را به راه انداخت به خدا واگذارشان می‌کنم و تا آخر عمرم از آنها نمی‌گذرم. به خاطر اینکه خودم یک ماه محروم شدم و پسرم از دانشگاه انصراف داد و خودم هم یک ماه از خانه بیرون نمی‌آمدم، حق من این نبود که این همه برای نساجی زحمت کشیدم و با من این طور رفتار شد. با این اوصاف برای نساجی آرزوی موفقیت دارم.

الهامی در مورد میزان محرومیتش گفت: مدت زمانی از محرومیتم باقی نمانده و تبرئه شدم. وقتی من دو جلسه محروم شده بودم دفاعی از خودم نکرده بودم.

سرمربی تیم فوتبال هوادار  در مورد اینکه فصل آینده لیگ پر چالشی خواهیم داشت و باید باز هم نگران وضع شما در کنار زمین باشیم، گفت: فوتبال همین است. رفته رفته با تجربه می‌شوم، امیدوارم این اتفاقات دیگر رخ ندهد. خدا کمک کند که صبر من هم زیاد شود، و آستانه تحملم بالا برود و خودم تحمل کنم.

الهامی در مورد فسخ قرارداد بازیکنان عنوان کرد: در سقف قرارداد اعتقاد من این است که فوتبال جای رقابت است و هر تیمی که بیشتر بودجه دارد بیشتر هم خرید می‌کند. همان طور که رئال مادرید و پاری‌سن ژرمن هم بهترین خریدها را می‌کنند اما فوتبال ما به گونه‌ای است که همه از هزینه دولت در آن نقش دارند. نمی‌شود که یک تیم بیشتر استفاده کند و یک تیم کمتر، این طبیعت فوتبال است. به نظرم سقف بودجه بگذارند بهتر از سقف قرارداد است. سقف قرارداد الان معنی ندارد، همه تیم‌ها بازیکنانشان را گرفته‌اند. تیم‌هایی مثل ما منتظرند که بقیه تیم‌ها خریدشان را بکنند و خرید خود را انجام بدهند، هر چند ما شاکله تیم را حفظ کردیم و خیلی هم خوشحالیم. کاش دو سه ماه جلوتر این کار را می‌کردند، شاید شاید این سقف شکسته می‌شد. هزینه سرسام‌آوری به تیم‌ها این دستمزدها وارد کرده و تیم‌های خصوصی قدرت رقابت با این تیم‌ها را ندارند.

وی در مورد استوری‌هایی که در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی منتشر کرده‌اند گفت: اینکه تیم ملی ما به جام جهانی رفته خیلی خوب است و اینکه مربی ما نتایج خیلی خوبی گرفته، خیلی خوب است اما در این شرایط مهم‌ترین مسئله عدم ثبات فدراسیون است که به ما لطمه زده است. کاش زودتر تکلیف فدراسیون را مشخص می‌کردند. یا آقای ماجدی را ابقا می‌کردند یا کار دیگری می‌کردند، به خاطر این وضعیت فدراسیون ما شرایط خوبی ندارد. از زمانی که من در فوتبال هستم فدراسیون را این گونه ندیده‌ام، نه قدرت تصمیم‌گیری و نه قدرت اجرایی دارد. بازیکنان تیم ملی استوری گذاشتند، آنها گفتند استوری نگذارید. اصلا بازیکن حق ندارد در مورد سرمربی تیم ملی صحبت کند. صادقانه بگویم بازیکن تیم ملی است و خیلی هم زحمت کشیده، شما سربازان و افتخار این مملکت هستید، اما در جایگاهی نیستید که بگویید این باشد و آن نباشد.

سرمربی تیم فوتبال هوادار خاطرنشان کرد: هر مربی که برای تیم ملی انتخاب شود از شمای رسانه و منِ مربی همه باید از او حمایت کنیم. دلیل قانع‌کننده برای اسکوچیچ بیاورند عیبی ندارد هر کسی که دوست دارند برای تیم ملی بیاورند. فلسفه من این است، وقتی یک نفر امتحان پس داده و بخواهند او را برگردانند خوب نیست و بازگشت به عقب است. روی صحبتم با کی روش است، او در فوتبال ما زحمت کشیده، مربی توانمندی بود، ولی کی‌روش دیگر از فوتبال ما رفته، اینکه دوباره به فکر این باشیم که کی‌روش برگردد باید به 4 سال قبل برگردیم. کی‌روش در کلمبیا و مصر مربیگری کرده و نتایجش هم مشخص است. کسی منکر داشته‌ها و توانمندی‌های کی‌روش نیست، اما الان با اسکوچیچ  همان نتایج کی‌روش و بهتر از آن را گرفته‌ایم اما به سر این بنده خدا می‌زنیم، چرا؟ چون اسکوچیچ یقه رئیس فدراسیون و دبیر فدراسیون را نمی‌گیرد.

وی افزود: یک بار من در مورد اسکوچیچ صحبت کردم که برداشت بدی شد. گفتم احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی است، توانمندی کاپیتانی تیم ملی را دارد، لیاقتش را هم دارد، اما کاش احسان و مسعود شجاعی باهم می‌شدند. کی روش هم دو سه سال آخر استفاده نمی‌کرد. هیچ وقت تیم ملی به این بلبشویی نبوده است. نباید دودستگی صحبت کرد. کاش می‌گذاشتند احسان صحبت می‌کرد یا امیری که بزرگ‌تر است صحبت می‌کرد، جهانبخش صحبت می‌کرد، نه اینکه بازیکن دو بازی ملی ندارد، استوری می‌گذارد.در هر تیمی، برزیل‌، رئال مادرید، آرژانتین نباید بازیکن در آن تیم تصمیم بگیرد، آن تیم هیچ چیز نمی‌شود. مدیر و مربی باید تصمیم‌گیرنده باشند. باید به نظر مدیران احترام گذاشت.

الهامی در مورد اینکه شاید بازیکنان می‌گویند که اسکوچیچ مثل کی‌روش مطالبه‌گر نیست که حق‌شان را بگیرد، گفت: در شرایط کنونی فدراسیون فوتبال ما کی‌روش که نه، فرگوسن، گورادیولا و ونگر با هم بیایند هم کاری نمی‌توانند بکنند، چون فوتبال ما خیلی از دست رفته است. هیچ کس در این وضعیت تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد. اینکه بگوییم فلانی را بیاوریم تا نتیجه بگیریم، درست نیست. بهترین یار، رفیق و حامی مربی رزومه و نتایجش است.

سرمربی تیم فوتبال هوادار در مورد اینکه اسکوچیچ با تیم‌های رده پایین‌تر از فیفا خوب نتیجه نگرفته، اظهار داشت: خودمان با آقای کی‌روش نگاه کنیم که با چه تیم‌هایی بازی کردیم، با کدام تیم بازی کردیم؟ کی‌روش مگر همان کسی نیست که خداحافظی کرد و رفت و مملکت ما را به سخره و مسخره گرفت. شما از کجا می‌دانید که با اسکوچیچ نمی‌توانیم خوب نتیجه بگیریم؟ من نمی‌گویم کی‌روش مربی بدی است، الان مربی قوی‌تر از کی‌روش بیاوریم، شما می‌گویید نتایج کی‌روش غیرقابل انکار است، پس چرا نتایج اسکوچیچ را انکار می‌کنید؟ بحث طرفداری از اسکوچیچ نیست، اصلا یک ایرانی را بگذارند. اگر به این نتیجه را گرفتند که اسکوچیچ را بردارند یک ایرانی را بگذارند. اگر به این نتیجه رسیدند که اسکوچیچ را بردارند یک مربی ایرانی بگذارند.

الهامی در مورد کادر فنی تیمش در هوادار گفت: من با پدیده و صبا هم با مظاهر همکاری کرده‌ام. در مدت کوتاهی هم در مس کرمان آقای مظاهر با ما بوده است، حدود یک ماه. یکی از اعضای کادر فنی من که با خودم به آن تیم رفته بودیم و مشکلاتی برایش پیش آمد، آقای فراغت است که بحث خانوادگی دارد. امکان دارد تا فردا، پس فردا به جمع ما اضافه شود. اگر به جمع ما اضافه شود از او راضی هستیم، اگر نه هم برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وی در مورد اینکه شما می‌توانید تیم هوادار را هم قهرمان جام حذفی کنید، گفت: حذفی یا همه چیز است یا هیچ چیز. ما با همه تیم‌هایی که بازی می‌کنیم قابل احترام هستند اما می‌خواهیم حریفان را وادار کنیم به ما احترام بگذارند. نتیجه دست خداست. پارسال با نساجی تیم‌های بزرگی را حذف کردیم. امسال چالش سختی داریم، باید با این چالش بسازم. امیدوارم از این چالش سخت سربلند بیرون بیاییم.

سرمربی تیم فوتبال هوادار در مورد اینکه فقط در تیم‌های خصوصی مربیگری می‌کند، افزود: این چیزی است که اتفاق افتاده، این سومین تیمی است که در آن کار می‌کنم اما پشت آن چیست نمی‌دانم. شرایط من به اندازه تیم‌های دولتی نشده، و به اندازه تیم‌های خصوصی است. من هم در نساجی بودم و همه در تراکتور، می‌دانم خدا چقدر دوستم داشته، خدای من همان خدای دیروز و امروز و فرداست.

وی در مورد اینکه هنوز زمان قرعه‌کشی و برنامه مسابقات مشخص نیست گفت: این چیز خوبی نیست، زیرا ما نمی‌دانیم اردویمان را چگونه بگذاریم، مبنای بازی‌مان را 5 روزه یا 10 روزه بگذاریم، با چه تیمی در خانه بازی داریم و با چه تیمی بیرون از خانه بازی داریم. حدود یک ماه به آغاز لیگ برتر باقی مانده، در این یک ماه ما باید بازی‌هایمان هفتگی باشد، یا 5 روزه، یا بازی‌های خارج از خانه یا داخل خانه باشد. با تیم پرطرفدار می‌خواهیم بازی کنیم یا تیم بدون تماشاگر. همه این مسائل مانده است و می‌گویند باید هر 5 روز یکبار بازی کنیم. اگر قرار است 5 روزه یک بار بازی کنیم باید فشاری که به بازیکنانم وارد می‌شود را بدانم تا در ریکاوری به آنها کمک کنم. اگر بخواهیم 5 روز 5 روز بازی کنیم می‌توانم یار بگیرم، اگر فاصله یک هفته‌ای باشد بازیکن کمتری می‌گیریم. خلاصه فدراسیون در این مسئله اگر کمک کند ممنون می‌شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول