اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راه اندازی نخستین کتابخانه ترافیکی/ پیوند ادبیات و ترافیک در راستای ایمنی دانش‌آموزان

نخستین کتابخانه ترافیکی همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان در شهرک آموزش ترافیک منطقه 8 تهران گشایش یافت.

راه اندازی نخستین کتابخانه ترافیکی/ پیوند ادبیات و ترافیک در راستای ایمنی دانش‌آموزان

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، نخستین کتابخانه ترافیکی همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان در شهرک آموزش ترافیک منطقه 8 تهران گشایش یافت.

در مراسم راه‌اندازی این کتابخانه که با حضور مهندس عمار سعیدیان‌فر معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس حامد میرزابیگی، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 8، نویسندگان و شاعران نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان و تعدادی از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی و ترویج مسائل شهروندی برگزار شد، ضرورت استفاده از قالب‌های مختلف ادبیات و هنر در راستای آموزش غیرمستقیم و نهادینه‌سازی بهینۀ مفاهیم ایمنی عبور و مرور در اذهان کودکان مورد تأکید قرار گرفت.

عمار سعیدیان‌فر در این مراسم با اشاره به لزوم بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی به منظور انتقال و ماندگاری مفاهیم ترافیکی در ذهن کودکان و نوجوانان گفت: تجهیز شهرک‌های آموزش ترافیک مناطق 22گانه به ابزار آموزشی متنوع و بهره‌گیری از روش‌های آموزشی مورد علاقۀ این گروه‌های سنی در اولویت اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار دارد و بدون تردید قالب‌های شعر، قصه، فیلم، انیمیشن، نمایش و انواع بازی‌های سرگرم‌کننده بهترین و جذاب‌ترین ابزار کمک آموزشی برای انتقال پیام‌های فرهنگی و یادگیری رفتارهای درست ترافیکی به شمار می‌روند.

بخش نخست این مراسم با هدف تدوام و استمرار فعالیت‌های آموزشی هدفمند، به برگزاری کارگاه خاطره‌نویسی برای کودکان و نوجوانانی که با ارسال خاطره در آموزواره بهاری «حرکت» شرکت کرده بودند، اختصاص داشت. در این کارگاه رامبد خانلری نویسنده و مدرس، اصول خاطره‌نویسیِ جذاب و صحیح را برای شرکت‌کنندگان شرح داد و از طریق شیوۀ آموزش مشارکتی، دانش‌آموزان را با چگونگی تأمل و انتقال موضوعات ذهنی از طریق نوشتار آشنا کرد.

در بخش بعدی این برنامه اسدالله شعبانی، محمود برآبادی، عباس جهانگیریان، زهره مسکنی و مرجان ظریفی با همراهی سفیران ترافیک مناطق 22گانه به شرح آثار ترافیکی خود برای کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم پرداختند. سفیران ترافیک، کودکان و نوجوانان آموزش‌دیده در خصوص انتقال آموزه‌های ترافیکی به سایر همسالان خود هستند که با بهره‌گیری از روش‌های مختلف جذاب و سرگرم‌کننده به تبیین و ترویج فرهنگ ترافیک برای این گروه‌های سنی جامعه مشغول‌اند. 

در پایان این مراسم کودکان و نوجوانان حاضر در شهرک آموزش ترافیک منطقه 8 به همراه مسئولان شهری و اهالی ادبیات نخستین کتابخانه ترافیکی را در این مرکز آموزشی افتتاح کردند. «ترانه‌های ترافیکی»، «مینی‌بوس آبی مدرسه»، «شوخی»، «مورچه‌ها توی ماشین»، «خال‌خالی به شهر می‌رود» و ... از کتاب‌های ترافیکی ویژۀ کودکان و نوجوانان است که در روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور آفرینندگان آنها مورد بررسی دانش‌آموزان و در قفسۀ کتابخانۀ شهرک آموزش ترافیک قرار گرفت.

انتهای پیام/ ت 67

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول