اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برخورد با بانک‌های امتناع کننده در اعطا وام به بازنشستگان/اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان ابلاغ می‌شود

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به برخورد با بانک‌های امتناع کننده از اعطا کننده به بازنشستگان خبر داد و گفت: بانک‌ها موظف هستند به افراد بازنشسته و افرادی که جریان پول در حساب آن‌ها برقرار است وام اعطا کنند در غیر این صورت تخلف کرده و با آن بانک برخورد می‌شود.

برخورد با بانک‌های امتناع کننده در اعطا وام به بازنشستگان/اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید احسان خاندوزی ظهر امروز در نشست با مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با بیان اینکه نقدینگی در کشور باید کمتر از ۳۰ درصد شود، اظهار کرد: متأسفانه با تنگنایی در حوزه مالیات مواجه هستیم ولی با این حال بانک مرکزی به بانک‌ها اعلام کرده که افزایش نقدینگی از ۳۶ درصد بیشتر نشود. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت سقف اعلام شده توسط بانک‌ها افزود: برای کاهش نقدینگی بانک‌ها باید سقف اعلام شده را رعایت کرده و همچنین کسبه و فعالان اقتصادی نیز باید برای خرید مواد اولیه چند برابر قبل پول پرداخت کنند. 

وزیر اقتصاد و امور دارایی مهم‌ترین مشکل در بانک‌های کشور را وجود تنگنا و محدودیت در پرداخت تسهیلات دانست و گفت: براساس آمار، خروج تسهیلات برای خرید ماشین آلات و مواد اولیه بیشتر شده در حالی که توان بانک‌ها بیشتر نشده لذا به این منظور برای دریافت تسهیلات باید پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرد. 

خاندوزی با اشاره به برخورد با بانک‌های امتناع کننده از اعطا کننده به بازنشستگان خبر داد و بیان کرد: بانک‌ها موظف هستند به افراد بازنشسته و افرادی که جریان پول در حساب آن‌ها برقرار است وام اعطا کنند در غیر این صورت تخلف کرده و با آن بانک برخورد می‌شود. 

وی با تاکید بر عدم افزایش قیمت نان در کشور تصریح کرد: با اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه آرد و نان  دولت درپی آن است که زنجیره کارخانجات آرد تا توزیع درب نانوایی‌ها را با تعداد خرید مردم وصل کند زیرا  این کار به دولت امکان می‌دهد که میزان خروج آرد از شبکه توزیع را پیدا کند. 

وزیر اقتصاد و امور دارایی با انتقاد از سرعت پایین پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان گفت: علیرغم اینکه اقدامات خوبی در خصوص تخصیص اعتبار به پروژه‌ها در گیلان انجام شده ولی در خصوص ابلاغ بخشی از اعتبارت سفر، بانک‌های استان منتظر ابلاغیه رسمی بودند که بعد از برگشت به تهران این مسئله با سرعت پیگیری می‌شود. 

به گفته خاندوزی تسهیلات سفر رئیس جمهور در دو بخش وجود داشت که یکی مربوط به تبصره ۱۸ و اشتغالزایی بود که آئین نامه‌های مربوطه ابلاغ نشده و آمادگی داریم که نامه تبصره ۱۸ گیلان را ابلاغ کنیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول