اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

دعای عرفه زائران کربلا در گرمای 45 درجه+عکس و فیلم

هم‌زمان با روز عرفه جمعی از عاشقان حسینی برای شرکت در مراسم دعای عرفه به کربلا مشرف شده‌اند و ساعت‌ها قبل از آغاز مراسم، بین‌الحرمین و اطراف حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام مملو از جمعیت بود.

دعای عرفه زائران کربلا در گرمای 45 درجه+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هم‌زمان با روز عرفه، جمعی از عاشقان حسینی از کشورهای مختلف به زیارت امام حسین علیه‌السلام در کربلا مشرف شده‌اند. چرا که بر اساس روایات، خداوند در روز عرفه پیش از اینکه به زائران خود در مکه مکرمه و صحرای عرفات بنگرد، به زائران سیدالشهدا علیه‌السلام نگاه می‌کند.

تشرف حدود ۵۰ هزار ایرانی به کربلا در عرفه

بر همین اساس، هر ساله زائران در روز عرفه خود را به حرم ارباب می‌رسانند تا در جمع زائران امام حسین علیه‌السلام دعای عرفه را زمزمه کرده و به استغاثه بپردازند.

 

قرائت دسته‌جمعی دعای فرج در حرم حسینی

امسال پس از ۲ سال دوری از حرم به دلیل شیوع کرونا، ایرانیان از طریق زمینی و هوایی عازم عراق شده و خود را به حرم امام حسین علیه‌السلام رساندند؛ تاجایی که حدود ۵۰ هزار ایرانی در روزهای اخیر عازم عتبات شده‌اند.

مراسم دعای عرفه در کربلا با شور خاصی در حال برگزاری است و زائران در حالی که در هوای حدود ۴۵ درجه کربلا، در بین‌الحرمین و سایر نقاط نزدیک به حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام نشسته‌اند، دست‌های نیاز را به سوی آسمان بلند کرده و بار دیگر به رحمت الهی اعتراف کردند.

 

گرمای هوای شدید در کربلا هم مانع حضور پرشور زائران کربلا در روز عرفه نشد

بین‌الحرمین پیش از آغاز مراسم دعای عرفه مملو از جمعیت شده بود و جمعی از عاشقان حسینی از ساعت‌ها قبل از آغاز مراسم با وجود گرمای شدید کربلا در بین‌الحرمین حضور یافته و به نیایش پرداختند.

 

بین‌الحرمین در روز عرفه

در گوشه و کنار بین‌الحرمین زائران به صورت دسته جمعی دعای فرج را خواندند و پس از آن زیارت عاشورا از بلندگوهای حرم پخش شد و زائران، فرازهایی از زیارت عاشورا را زمزمه کردند.

همچنین بسیاری از زائران در جوار ضریح حرم امام حسین علیه‌السلام به نیایش پرداخته و شهدای دشت کربلا را واسطه برای برآوردن حوائج خود کردند و با نوای لبیک یا حسین به استقبال عید قربان رفتند.

 

حضور زائران در جوار ضریح حرم سیدالشهدا (ع) در روز عرفه

علاوه بر این، مراسم دعای عرفه زائران ایرانی که قرار بود با نوای محمدرضا طاهری در بین الحرمین برگزار شود، به دلیل حضور پرشور زائران در کربلا به خیمه‌گاه حسینی منتقل شد و جمعی از ایرانیان دعای عرفه را در خیمه‌گاه حسینی قرائت کردند.

به گزارش فارس، با بازگشایی مرزهای زمینی به روی زائران حسینی، امسال هزاران ایرانی برای شرکت در مراسم دعای عرفه به حرم امام حسین علیه‌السلام مشرف شدند.

انتهای پیام/ ت 57

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول