اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس من| دلایل تأخیر در پروازهای داخلی/ امکان پیگیری حقوق مسافر از سازمان هواپیمایی‌

در صورت بروز تأخیرات طولانی‌مدت در پروازهای داخلی، مسافران می‌‌توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری و گزارش تأخیرات، پیگیر حقوق خود باشند.

فارس من| دلایل تأخیر در پروازهای داخلی/ امکان پیگیری حقوق مسافر از سازمان هواپیمایی‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران این خبرگزاری در بخش فارس من با ثبت پویشی خواستار «رفع بی‌نظمی در پروازهای داخلی» شده‌اند.

در این پویش نوشته شده است: ‌این روزها پروازهای داخلی با لغو پروازهای زیاد، تعجیل و تأخیر زیاد و بی‌توجهی به حقوق مسافران مواجه است. خواهشمندیم جهت جلوگیری از تضییع حقوق مسافران پیگیری کنید.

به گزارش فارس یکی از علل بروز تأخیرات پروازی، نقص فنی هواپیما است، این نقص فنی به علت مشکل در تأمین قطعه یا بروز ناگهانی مشکل در قطعه رخ می‌دهد به هر حال هر قطعه در هواپیما مدت زمان فعالیت دارد و پس از گذشت آن زمانف باید حتما تعویض شود؛ در این راستا با بروز نقص فنی، شرکت هواپیمایی به تشخیص خلبان پرواز را به تاخیر می‌‌اندازد تا قطعه مورد نظیر تعویض یا تعمیر شود.

قطعا پرواز در شرایط نقص فنی، موجب به خطر افتادن ایمنی می‌شود و این خلاف سیاست حفظ جان مسافران است.

به هر حال ناوگان حمل و نقل هوایی کشورمان به دلیل تحریم‌‌های ظالمانه، فرسوده است، متوسط سن ناوگان مسافری هوایی ما بیش از 21 سال است و حدود کمتر از 50 درصد کل ناوگان هوایی مسافر کشور به دلیل نیاز به تعمیر و نگهداری، اورهال و تأمین قطعه، «زمین‌گیر» است که البته معمولا این عدد تغییر می‌کند.

از سوی دیگر هر تأخیر برای شرکت هواپیمایی موجب بروز ضرر و زیان است زیرا این تأخیر به پروازهای بعدی شرکت‌‌ هواپیمایی نیز سلسله‌وار می‌رسد و در صورت گذشت مدت زمان قانونی حضور خلبان و کرو پروازی، باید این گروه در پرو‌از بعدی به منزل رفته و کروه جدید جایگزین جابه‌جا شوند.

خبرگزاری فارس تلاش کرده است در اغلب اوقات، مشکلات تأخیر پروازها و مطالبه مسافران را به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع دهد.

از سوی دیگر سازمان هواپیمایی کشوری نیز آیین‌نامه حقوق مسافررا تدوین کرده است (از اینجا بخوانید) و مسافران در صورت بروز تأخیرات طولانی می‌‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری و گزارش تأخیرات، پیگیر حقوق خود باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول