اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

لزوم برخورد با محتواهای فرهنگی ناسالم در جامعه/مبارزه با گران‌فروشی از درون کارخانه‌ها شروع شود

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تهیه یک خوراک فرهنگی سالم و جلوگیری از یک خوراک ناسالم از اساس کارهاست و باید به این امور توجه شود.

لزوم برخورد با محتواهای فرهنگی ناسالم در جامعه/مبارزه با گران‌فروشی از درون کارخانه‌ها شروع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه گناه کردن در فضای محدود باعث ضرر به خود می‌شود اما اگر آشکار باشد و نهی‌از منکر نیز نشود سبب آسیب اجتماعی خواهد شد، اضافه کرد: همگان به ویژه خودم را به تقوای الهی و اجتناب از معصیت فرا می‌خوانم.

وی به مراسم این هفته اشاره کرد و افزود: طی این ایام مناسبت‌های گوناگونی از جمله روز حجاب و عفاف را در ۲۱ تیر داریم و به یاد قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب که پهلوی اول به دنبال آن بود نام‌گذاری شده است.

شاهرخی ادامه داد: پهلوی اول می‌خواست فرهنگ اسلامی و حجاب و عفاف در جامعه اسلامی را تغییر دهد و مردم مسلمان سراسر کشور با این تصمیم او مخالف بودند، در همین راستا طی سال ۱۳۱۴ در مشهد مقدس و مسجد گوهرشاد تجمع کردند؛ مامورین این رژیم سفاک نیز حریم رضوی راشکسته و وارد مسجد شدند، سپس جمع زیادی را شهید و عده کثیری نیز شکنجه، تبعید یا به زندان افتادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: ما وظیفه داریم حجاب، این فضیلت و کمال اسلام را بر سر دست بگیریم و به عنوان یک آرمان و ارزش اسلامی نمایان کنیم. همچنین با تمام وجود آن را ترویج و گسترش دهیم.

وی به مناسبت شنبه، فرا رسیدن روز عرفه نیز اشاره کرد و گفت: در این روز خداوند بندگانش را به دعا، مناجات و عبادت فراخواند و سفره بخشش و کرم خود را گسترده است؛ خواندن دعای عرفه امام حسین(ع) طی این روز بسیار نیکو و پسندیده است.

شاهرخی با اشاره به فرا رسیدن عید قربان نیز اظهار کرد: این عید فرخنده را به امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و تمامی مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

خطیب نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در ادامه با بیان اینکه در راستای مبارزه با گران‌فروشی اقدامات خوبی انجام شده اما باید مستمر و همراه با برنامه باشد، افزود: ستاد تنظیم بازار کار خود را از درون کارخانه و زمان تولید کالاها باید شروع کند و نرخ معین و مصوب را به اطلاع عموم برساند.

وی تاکید کرد: مبارزه با گران‌فروشی از تولید تا توزیع و مصرف کالا باید انجام شود و قیمت‌ها از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع مردم برسد چراکه تغییر نرخ درج شده روی کالا آسان است و برای همین باید قیمت‌ها را به مردم اعلام کرد.

شاهرخی با بیان اینکه هر کشوری اصولی دارد که باید مراقبت شوند، ادامه داد: اگر تئاتر، نشریه، فیلم و یا کتابی با مبانی انقلاب و اسلام مخالف است باید جلوی آن را گرفت و اعمال قانون کرد.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: تهیه یک خوراک فرهنگی سالم و جلوگیری از یک خوراک ناسالم از اساس کارهاست و باید به این امور توجه شود، همچنین ضرورت دارد با مواردی که نمی‌تواند به یک زندگی سالم منتهی شود نیز برخورد کرد.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه جمع محدودی بخواهند با ایجاد رعب و وحشت لذت ببرند؛ شدنی نیست و باید در برابر چنین بینش و رفتارهایی محکم ایستاد. همه در تغییر چنین بینشی مسوولیم.

شاهرخی اظهار کرد: موسسات فرهنگی، دینی و دانشگاهی باید وارد شوند و در تغییر این‌گونه رفتارها هم دستگاه‌های قانون‌گذار، قضایی و اجرایی در سطح کلان باید احساس وظیفه بیش‌تری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در این مقطع از زمان که دشمنان اسلام و ایران با شبکه‌های گوناگون در مقیاس مجازی و ماهواره‌ای فساد را ترویج می‌دهند، مبانی و ارزش‌های اسلامی و نهاد خانواده و جامعه را سست می‌کنند و عملیات تهاجمی انجام می‌دهند بنابراین باید در مقابل آن‌ها اقدامات بازدارنده انجام داد.

وی ادامه داد: اقداماتی از سوی دولت و مردم و نهادهای مسوول به شکلی نظام‌مند و منسجم باید صورت پذیرد. در همین راستا جمعی از بانوان خرم‌آباد با تجمع خود، حجاب و عفاف را بر سر دست گرفتند که جای تقدیر دارد؛ این کار باید در سراسر شهرهای استان نیز صورت گیرد چراکه حجاب و عفاق از ضروریات دین است.

شاهرخی اظهار کرد: حجاب و عفاف را باید تمامی مسلمین بر سر دست بگیرند و همان رویداد مهمی که در سلام فرمانده بر فضای کشور حاکم شد در رابطه با حجاب و عفاف نیز به وقوع بپیوندد.

خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد گفت: غیرت و جوانمردی نیز حکم می‌کند خود را از چشمان ناپاک حفظ کنیم؛ ستادهای امر به معروف و نهی از منکر این آمادگی را ایجاد کنند تا افرادی که در این شوراها حضور دارند به عرصه آمده و حجاب و عفاف را بر سر دست بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول