اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح حجاب و عفاف جدی گرفته شود

امام جمعه شهر ساوه خواستار اجرای محکم و قاطع طرح حجاب و عفاف از سوی دستگاه های اجرایی شد و گفت: دولت باید تلاش کند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی راجع به عفاف و حجاب را عملیاتی و اجرایی کند.

طرح حجاب و عفاف جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در اسلام گفت: کشف حجاب یک ابزار استعماری و در جهت تسلط فرهنگی و به تبع آن تسلط سیاسی جوامع غربی بر دیگر جوامع بوده است که در ایران معاصر اولین گام‌ها در جهت مبارزه سازمان یافته با حجاب و تلاش برای استفاده از ابزار زنان در جهت مقاصد شوم و پلید فرهنگی به اواخر دوره قاجار باز می گردد.

 وی افزود: اسلام و قرآن در آیات و روایات فراوان به مسئله حجاب و عفاف تاکید داشته چرا که حجاب به بهداشت روانی زنان و مردان کمک میکند. 

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه حجاب رابطه خانوادگی را تحکیم کرده و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می‌کند، ادامه داد: حجاب حریم اجتماع را از بی عفتی و آلودگی‌های جنسی نگه می‌دارد و شخصیت و کرامت زن را تامین کرده و او را از یک شخصیت ابزاری به شخصیت مستقل تبدیل می نماید.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد : در عصر حاضر متاسفانه بسیاری از ارزش‌ها‌ی دینی و انسانی از طرف مستکبران جهانخوار با گسترش سلطه شبکه سازمان‌های بین المللی در سراسر عالم مورد هجوم و تخریب قرار گرفته است و اشاعه ابتذال و فساد، نام ترویج فرهنگ و خدمت به جامعه بشری به خود می گیرد .

خطیب نماز جمعه ساوه با بیان اینکه از دیدگاه این دسته مستکبران ، دفاع از هویت ملی و ارزش‌های والای انسانی و فرهنگی واپسگرایی، سکون و عقب ماندگی تلقی می شود، بیان کرد: باندهای آشکار و نهان مافیایی و مخوف از هر وسیله‌ای برای استحاله فرهنگی و مسخ ارزش‌های معنوی خصوصا تهاجم و شبیخون فرهنگی، علیه دژ مستحکم عفاف و پوشش اسلامی بهره می جویند.

 وی انقلاب اسلامی ایران را در نوک زهراگین این حملات ناجوانمردانه دانست و اضافه کرد:  دشمن کمر همت خود را به تمام معنا بسته و دین و دنیای ما را هدف قرار داده و تلاش می‌کند مرزهای ما را هدف قرار دهد که چندین سال این جنایت را کرده و در مرحله بعدی اقتصاد ما را مورد هجوم قرار داد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به تحمیل تحریم‌های سنگین دشمن علیه مردم و ملت ایران گفت: دشمنان در مرحله بعدی، دین جوانان ما را مورد هجوم و غارت قرار داده‌اند و با مطرح کردن انواع شبهات بوسیله ماهواره‌ها و فضای مجازی و توسط افراد مزدور و خائن که گاها عده‌ای نیز قبول می‌کنند بدنبال اهداف شوم خود است.

وی با تاکید بر لزوم ایستادگی در مقابل این تهاجمات و تبدیل آنها به فرصت و تغییر از حالت تدافعی به حالت تهاجمی عنوان کرد: دولت باید تلاش کند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی راجع به عفاف و حجاب را عملیاتی و اجرایی کند و وزارت آموزش و پرورش به مجموعه خود بخشنامه کند که دانش آموزان و فرهنگیان از نظر پوشش حدود شرعی و فرهنگ عمومی اجتماعی را رعایت کنند.

رحیمی گفت:  در ادارات دولتی نیز نباید اجازه دهند هر کسی هر طور که دلش خواست حاضر شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید مسائل حجاب و عفاف را جدی بگیرند،افزود  اینکه نیروی انتظامی و دادگستری نیز باید به جد وارد میدان شود و در مقابل افرادی که عالمانه و عامدانه در مقابل ضروریات دین می‌ایستند بایستند و در مرحله اول با تبیین موضوع و نصیحت و در مرحله بعدی برخورد نماید.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول